Funderingar...

 
Idag har jag varit och simmat med Anna. Och herre min gud vad skönt det var! Äntligen! Nu när vi väl tagit oss iväg en gång så kanske det blir oftare! :) Och så ska vi styra upp en vecklig pysselkväll tänkte vi. :) Härligt!

Annars så börjar jag få ångest redan över då jag ska börja jobba. Jag vet ju det kommer gå bra, och jag har nära hem, så kan om jag vill springa hem på lunch om jag vill... Men ändå. Hon är ju så liten! Ev kanske jag "måste" börja jobba redan i januari... OM, med stort OM, det finns chans att få gå på schema då, så borde jag ta den chansen. Det betyder ju att jag blir ledig igen mycket snabbare och lagom till sommaren typ. (+ då att jag vet hur jag jobbar vilket underlättar 1000 gånger! (Vet inte om jag skrivit det här, men jag "måste" jobba 100 dagar och sedan får jag en fast tjänst mest troligt)!! Men jag vet inte om jag kommer att göra det, men jag vet att jag borde... Alltså den biten med januari. I Februari kommer jag börja jobba hur som helst då Henrik har ansökt om pappaledigt. Och den biten vill jag ge honom. Jag uppmuntrar verkligen alla pappor till att vara hemma om dem har möjlighet. Vilken chans! Och det är nog viktigt för att deras band ska växa sig starkare också. Då mamman oftast har det bandet gratis så att säga. Men ångest har jag ändå och det är ju bara mot mig själv. Och störst är den biten med januari....
 
Åh det är sådär med så himla mycket. (Inte bara när det gäller detta) Och många gånger är det faktiskt andra som ger mig den ångesten... Jag vet ju vad jag tycker, och var jag står. Ändå blir det så starkt psykiskt med den påverkan som det innebär. Bara för att en person tycker si så kan man faktiskt vända på det så även om man tycker så och inte si så kan det vara "rätt" båda sakerna. Man tycker alla så olika och det är väl viktigast att man själv vet var man står och vet att man gör rätt...

Kommentarer
Postat av: a

Du säger det ju själv där i slutet. Du vet vad som är bäst och att det är andra som ger dig ångesten. Du gör det som du/ni anser vara bäst för er.

Och som vän säger jag att du ska försöka att inte tänka så mycket på det nu, utan njuta av mammaledigheten och lämna jobbet där i framtiden. <3 För hur det än blir med att du börjar jobba, så finns det ett jobb som väntar på dig. KRAM!

Svar: Ja jag vet. Ikväll har jag suttit på sängkanten och bara tittat på Melissa när hon har sovit hur länge som helst. Hon växer ju så snabbt! Jag blir så rörs ikväll av allt... Satt och grät över hur fin hon är... <3
Sara

2012-10-24 @ 21:09:26
Postat av: Emma

Håller med förgående talare, vänta och se.. Vill du inte börja i januari så gör inte de.. Du måste göra det DU vill och inte de andra säger och tycket! Vi är alla olika och det är väl tur på sitt sätt men ta inte åt dig om vad de andra säger! Det är ditt beslut och ingen annans!! Och det är du som känner dig själv bäst och jag vet att oavsett hur och när du börjar kommer de bli superbra för er alla!!

Svar: Jo, men helst vill jag ju vara hemma för evigt med henne typ ;) Nej, men helst vill jag inte behöva känna stressen över att jag måste jobba för att få fast tjänst. Men det kommer jag ju inte ifrån... Men jag har (som jag tänker nu) sagt för mig själv att ödet får bestämma. Får jag gå på schema så tar jag den chansen i januari. -om inte, så får det vara till Henke ska vara hemma i februari. Det är bara så jobbigt det faktumet att jag måste jobba 100 dagar. Innan hade jag ju ställt in mig på att jag ändå inte hade chans att få fast tjänst... Men nu har jag ju det. Det ÄR ju bra men ja, du fattar kanske? ;)
Sara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback