Första snön



Inte världens bästa bild men för er som har missat (tror knappast att någon har det) så kom alltså årets första snö (som kom till marken) inatt/imorse. Så här såg det alltså ut när jag skulle till jobbet, med sommardäck! Det var dock inte halt ute, men nu på kvällen har det fryst på så nu är det snorhalt.(-0 just nu) Henke ska byta däck ikväll. Jag i min tur borde måla en till dörr nere i gillestugan... MEN, jag har just varit och simmat för jag fick ändå inte vara hemma då det vankades paketfix ;) så jag är så ren och fräsch så vill inte få målarfärg om så bara på fingrarna. Jag hade ju dock velat ha klart det innan lördag. Men kanske hinner imorgonkväll efter släkten har varit här. (Fast ska man måla på sin födelsedag)? ;)

Jag minns när jag var liten, då var det inte särskilt vanligt att snön kom innan min födelsedag. Ett år kom den på min födelsedag och när pappa väckte mig sa han "upp och hoppa, titta ut genom fönstret så ska du få en överraskning" :) Jag tror t.om. han sa "kom ner och titta ut genom fönstret så ska du få en överraskning" och jag svarade "jag kan ju se ut här uppe" och så blev jag förstås glad av att se snön! Det var under den korta tiden jag fick bo på övervåning (förutom när Jonas flög ut ur huset), för Jonas ville ha tillbaka rummet inom två veckor ;P Och lillasyster som man är så måste man ju ge sig för de äldre... :p

Vad jag ville komma med är att snön kom alltså ovanligt tidigt i år tycker jag. Visst, den kommer försvinna, men det brukar ändå inte vara sååå här tidigt, eller har jag fel? Förra året kom den väl runt 28:e oktober, har iaf skrivit på bloggen att det snöade då.
Se här och här året innan (då var den allt bra mycket senare)

Nu ska vi snart se en film som H har valt. Hoppas den är bra :) Men åh, jag är så sugen på att göra bort att måla, vilket i-lands problem alltså. Får väl måla försiktigt så jag inte får färg på mig helt enkelt, men det är å andra sidan helt omöjligt om man heter Maud Sara Erika Sandberg! ;)

Kommentarer
Postat av: anna

Okej, det säger du. Jag kallar inte 7 grader för sommarvärme.

Jag är inte alls redo för någon vinter redan nu :P Skulle lessna hur snabbt som helst om den skulle komma nu. Jag hoppas på en mycket längre höst, annars kommer jag inte överleva. Kyla är inte min bästa vän ;) Vintern får komma i slutet av november och sedan stanna ordentligt ett tag istället. Kan ju hoppas

2010-10-14 @ 18:46:15
Postat av: mamma

Du har så sant, jag har inte varit med om att snön har kommit så tidigt. Det snöade den dagen då ni kom till världen men den försvann som den kom. Nä Sara måla inte ner dig.

2010-10-15 @ 12:55:43
Postat av: johanna

Jo det är ju så, man får vara tacksam för det man har.. jo men nu är hon i princip helt frisk, som tur är :)

Postat av: Bojje

Grattis igen!

Usch med snö nu ;P

2010-10-15 @ 16:05:42
URL: http://bojjeskojje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback