Våren är här



Åh vilken underbar känsla. Har just gått min första riktiga promenad. Och det valet gjorde solen åt mig. :)


Livet kan vara lite som ett träd fullt av grenar. Det kan vara krokigt, böjda åt alla möjliga olika sorters håll. Men det finns ett slut, grenarna rätar ut sig och öppnas och pekar upp mot den blåa, vackra himlen. :) Inget träd är den andra lik, och så är det väl med oss människor också. Speciellt vårt inre, det kan dölja sig och kroka sig hur det vill. Jag tycker synd om dem som döljer sig där inne hela tiden och aldrig vågar kika ut, på riktigt.

Tänk att kroppen behöver så mycket som man inte tänker på. Som solljuset... Idag tänker jag på alla små saker i livet som gör livet så värdefullt. Bara det att kunna gå en promenad i solen, att få besök av en vän, ett telefonsamtal, ett brev, det finns så mycket fina, fina och små saker i livet. Jag har alltid varit en som försöker se alla de ljusa sakerna i livet, även när det är som mörkast. Det är inte alltid lätt, men det går. Men när det är så mörkt att man inte kan se de där små, fina sakerna som gör livet så värdefullt, vad gör man då? Det är så olika för varje människa. Vissa kan nog inte ens se det, medan vissa andra inte ens bryr sig. Jag har varit med om mycket, och jag vet att det finns så mycket att se. Se med våra ögon, våra sinnen. Ha alla sinnena öppna för varandra. Ta hand om varandra.

Ja, det var vad jag tänker på just nu.

Kommentarer
Postat av: tant a-m

Mycketmycketmycket visa ord, Sara! :D

Postat av: anna

Det är så lätt att förgylla livet egentligen! pyss på dig

2010-03-05 @ 20:03:16
URL: http://evighet.blogg.se/
Postat av: maud sandberg

Du skriver som en poet det är sanna ord du skriver du är så duktig.Jag är stolt över dig.

2010-03-06 @ 07:08:48
Postat av: Jennie

Fin inlägg och kloka ord =)! Man tänker allt för sällan på det som verkligen betyder något här i livet!!



Kram

2010-03-07 @ 08:32:33
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Malin

Det finns så otroligt mycket vackert i det lilla, yttepyttelilla; bara man vågar titta och vågar acceptera det.



Keep up the klokhet vetja! :)

2010-03-07 @ 20:14:34
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback