Nyår 2013

Oj vad det är mycket jag vill skriva nu men vet inte var jag ska börja. Hade tänkt göra så mycket här i bloggen... Den där "nyårslistan" som alla gör, årsresumé och om jul och nyårsfirande... Jag hoppas jag får tummen ur så jag tar tag i det snart...
 
Men nu närmast då. Nyår. Vi spenderade den i Kåbban och gjorde en, vad ska vi säga, kompromiss för allas del. haha Mamma ville ju ha Melissa redan förra nyåret, men det tyckte inte vi då. ;) Och jag ville inte lämna vara ifrån henne nu heller... Fast jag vet att det är nyttigt och vi borde egentligen "lämna ifrån" henne oftare. I podden säger ju Louise Hallin vad är det... En kväll i veckan och ett dygn per månad? Eller hur var det nu Karin? Och det borde vi bli bättre på. Det är så sjukt viktigt med egentid för föräldrarna ihop också (och var för sig också för den delen). Nåja, en avstickare. Vi kompromissade. Så vi skjutsade Melissa till Nystrand på nyårsafton och körde till Kåbban. (Och jag ska sluta ha dåligt samvete när vi har barnvakt till henne. Varför har jag det? Jätteonödigt ju!)
 
Väl där åkte vi slalom och hade det sååå trevligt. Afterski på det och sedan lite häng med Davve & Sara och några trevliga kompisar till dem. Sedan blev det nyårssupé i restaurangen. INTE min och Henkes smak och alldeles för dyrt för att inte gilla maten. Men efterrätten var VÄLDIGT god... Men vi tröstade oss med att det är en upplevelse att ha smakat hjort och allt vad det var... :P Mycket trevligt och jättekul att umgås sådär "bara" jag och Henke. Så vi hade det riktigt, riktigt trevligt. Och Melissa hade haft det sååå kul hos mormor och morfar. Åkt bob och grejer. Och sovit superbra och länge och utan att vakna vid tolvslaget  fast det var mycket fyrkerier i Nystrand. :) Så det blev ju till slut en jättebra kompromiss för allas del med facit i hand. :D

Hoppas ni alla andra också hade en supertrevlig nyårsafton och en god fortsättning på det nya året.
 
Nu närmast ska vi leka med Albin och hans föräldrar på Nimbys imorgonbitti. Förhoppningsvis hinner Carro & Lale dit en snabbis så vi får kramas också innan de fortsätter resan hemåt. Sedan kör vi till Keräsjänkkä efter det. Kulkul! Och sedan kommer Ellas och hennes föräldrar på söndag och hälsar på innan de åker hemåt.
 
Vi har minsann hunnit  med sjukt mycket på vårt jullov. På måndag börjar jag jobba igen!  Tisdag är jag ledig för förskolan har planeringsdag. Onsdag har jag och Melissa kort dag, torsdag blir Melissa ledig då jag jobbar kväll och fredag kort dag igen. Så det blir en mjukstart för henne. Det är ju bra. Det blir spännande se hur det blir att lämna henne onsdagmorgon då hon inte varit där på drygt en månad... :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att ni har testat att äta hjort .Jo vi har det så trevligt med lillan då hon är här det är kvallite tid tycker vi.som sagt vi gör om det någon fler gång.Tack för att vi fick rå om henne.

2014-01-03 @ 08:47:43
Postat av: Erika

Skojigt nyår ni verkar haft! :) åh, nu blev jag jättesugen på att åka slalom! Kram

Svar: Ja, det var så sjukt härligt! :D Ser framemot våren! :)
Sara

2014-01-03 @ 12:50:08
Postat av: Karin

Jo precis jag tror det var så hon sa Louise Hallin :) Jättekul för både Melissa att vara med mormor och morfar och för dom att få vara med Melissa :) Du vet ju att hon har det bra där så bort med det dåliga samvetet :)
Ska bli så kul att ses imorgon!! <3

Svar: Så sant. <3
Sara

Postat av: anna

Blir ju nyfiken vad det var för efterrätt ni fick som var så god! Skönt med mjukstart för er båda efter en härlig långledighet. God fortsättning till er!

Svar: haha ja, jag vet inte riktigt vad det var men väldigt mycket choklad var det :) typ nå chokladglass och nån kakliknande sak. :P Supergott iaf :)
Sara

2014-01-07 @ 14:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback