Personliga tankar om min jobbsituation




 
 
 
 
Henke när de skulle på dagis på första inskolningsdagen. "Du måste ju ta kort på hennes första dag". Sötnosarna mina!
 
 
 


 

Gah. Jag sitter här och blir lite rörd över mitt liv. Att jag är så lycklig som har min finaste lilla familj. Och det känns lite förbjudet att känna som jag gör angående min jobbsituation.
 
Just nu är en ganska jobbig tid... Jag vill inte byta jobbgrupp till den andra, jag vill inte heller vara kvar och inte heller flytta till någon helt ny grupp... Gah. Jag vill tillbaka till Djupviken... Samtidigt som att min nuvarande grupp är väl inte så tokig, egentligen. Men alltihopa blir att summan av kardemumman är extremt dålig. Och jag som vet hur det är att ha en BRA arbetsplats med kollegor som känns som vänner. Inte fiender. :/ Och så dessutom måsta byta grupp igen mest troligt till en sämre. Jag ska försöka prata med min chef. Jag måste ju få ha önskemål om jag nu ändå ska förflyttas så måste jag ju få önska mig till en annan grupp... Hoppas att djupvikens chef behöver mig också bara... Det går inte att föreställa sig för er som inte varit i en sådan grupp. Det är HEMSKT! Jag vill bara grina åt hela min äckliga situation. Jag vet jag måste vara glad för att jag äntligen har en fast tjänst. Men att trivas på jobbet är ännu viktigare. Vi spenderar ju ändå så stor del av livet just på jobbet. 
 
Jag sitter och tittar på bilder på lillvännen medan jag väntar på att hon ska vakna. Vår älskade lilla skatt. Hon får mig alltid på bra humör. <3 Hon och hennes fina pappa. Åh vad jag älskar er och vad skulle jag göra utan er? Ni är mitt liv! 
 
När hon vaknar och när hennes papps kommit hem (han är och ställer förgården på plats och imorgon ska vi dit med husvagnen och stannar där till söndag), så ska jag och lillan köra till byn. Så ska lillan få spendera kvalitetstid med mormor och morfar och jag ska på idolkväll hos Emma. Så för första gången ever ska lillan få sova borta en hel helg faktiskt! Nu kommer jag ju också sova i Nystrand ikväll men ändå. ;)  Kommer kännas konstigt men det är viktigt att få egen tid jag & H tillsammans också. Inte för att vi får egentid tillsammans ikväll, men imorgon iaf! :) Och viktigt att inte missunna /mormor/morfar/farmor egentid med sina/sitt barnbarn. <3 Som jag ska sova inatt. Helt ostört och läääänge! <3 Vissa nätter sover Melissa jätteorolig och senaste nätterna har varit sådana nätter, så det ska bli sååå skönt att få sova. Längtar nästan. ;) hihi 
 
Förresten, ser ni att Melissa har "mina" tår? Pektån är längre än stortån. ;)
 
Hoppas ni också har en jättebra helg! Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Något jag kan störa mig jättemycket på är att man nu för tiden hela tiden måste "förtjäna" och man ska vara "värd" att göra saker och ting. Och att man ska vara "nöjd och glad" över vissa bestämda saker. Som ett fast jobb.
Tycker ingen ska behöva känna skam och skuld för att man vill sträva efter att få det bättre för sig själv, för att kunna trivas och ha det bra. Du har ett fast jobb och jag vet att du är tacksam för det, men heja dig som vill må bra på ditt jobb och vill sträva efter att få det ännu bättre, vem fan skulle annars göra det åt en. Vem vill inte få det "perfeka" jobbet? Den som nöjer sig med det lilla lär ju aldrig ha en chans till det stora heller. det är stor skillnad att vilja mer och inte kunna acceptera om det inte går.
Jag har ändå känt dig relativt länge och du har blivit så mycket bättre på att göra saker som är bra för DIG och det märks så stor skillad på dig hur du är och att du mår bättre. Hejja dig vännen!

Svar: Så sant! <3
Sara

2013-10-04 @ 15:17:13
Postat av: mamma

Härliga bilder mycket fina.Hoppas att det löser sig på jobbfronten.Tack för att vi fick låna gull ungen .vi gör gärna om det.

2013-10-06 @ 16:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback