Melissa & Amanda dag!

Idag har vi haft en finfin dag med besök av Emma och Amanda! Vi började dagen med att gå till BVC för Melissa skulle på 2 månaders läkarbesöket. (8 veckor blev hon igår) Sjukt vad tiden går snabbt alltså! Känns som igår jag skrev att hon var 1 månad! Nu väger hon 4820 och är 57 cm lång! Hon växer så det knakar minsann! Sedan gick vi till barnens hus och Emma köpte en fleeceoverall och jag skulle höra om en reservdel till vår vagn. Men hon hade aldrig tid att prata med mig, hon som stod där. Dålig stil. Sedan såg vi att det dessutom var en vän som stod och pratade med henne! 

Melissa har inte varit så nöjd de senaste tre kvällarna... Ikväll skrek hon. Så jag testade ge ersättning och hon åt, nästan svepte, 60 ml direkt, sedan somnade hon! Så det är nog lite lite mjölk på kvällskvistarna... Dock är det ju mjölk i ersättningen så jag ställer in mig på en jobbig natt, alternativt morgondag... Isf blir det att ringa bvc för att få tips om vilken mjölkfri ersättning vi ska prova...

Se så söta flickorna var idag. ;)
 
Här kommer ett litet bildspel:)

Det ser ut som att Melissa ska ge Amanda knytnäven ;)
 
Melissa lutar sig mot Amanda för att få lite stöd ;)
                                Här ser det ut som att Amanda tänker "mamma rädda mig" ;)

Ställde mig på kvällskvisten för att (stress) baka scones till den tänkta mammaträffen imorgon hos mig. (KusinMalins gäng). Men tio min efter jag var klar så fick jag sms att två barn var sjuka så vi flyttade träffen till nästa vecka. Jag som verkligen stressbakade och hade Melissa i bärselen... Ajja, det blev gott kvällsfika för oss iaf. För scones går ju INTE att frysa. Inte särskilt gott då. :) Min "egen" mammaträff (samma som i föräldrautbildningen) börjar nog om en månad ungefär. Tror Melissa är äldst i den gruppen :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för idag!! Så underbart söta små barn vi har!!:)

2012-09-27 @ 00:14:40
Postat av: Johanna - Mamma till EllaHjärtat

Visst är de! Tror sidan hette lampan! Och så heter ljusstaken Rut!

Postat av: Karin

Stora tjejerna!! :)

2012-09-27 @ 13:42:49
URL: http://tjofftjoff.blogg.se
Postat av: mamma

Fina bilder på två söta flickor.

2012-09-28 @ 07:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback