Första föräldrautbildningen



Idag var vi på första föräldrautbildningen. Första av tre tillfällen varav sista vi båda kommer att missa. (Men det gjorde inte så mycket sa vår BM för det kunde vi boka in ett samtal med henne om). Det är mest bara frågor å sådär sista gången. Själva gruppen i sig var en blandad skara. Vi är beräknade att få först av alla, de andra var i början eller mitten av september om jag inte minns helt tokigt. Vet inte om det är någon jag kände direkt att jag "klickade" med. Men det var mest bara en av tjejerna som pratade hela tiden, så de andra fick jag nog ingen chans att få en rättvis bild utav. Ett par bor också på Djupviken så jag kan ju bara hålla tummarna för att det kan klicka mellan oss så jag får en kompis att hänga med till hösten! De var nyinflyttade så hon kanske är i behov av en ny vän. :) Sedan är det ju en älvsbypappa med i gruppen. :P Värt att nämnas bara för att...

Angående infon idag då... Var faktiskt inte så mycket nytt för mig och för Henrik var det relativt ointressant också. :P Pratade mest om amning och såriga bröst... Typ. Visst lite var nytt för oss och lite var ju välbehövligt att få höra men långt ifrån allt. Och eftersom jag har en kusin som fått sitt tredje barn nu nyligt så har jag faktiskt redan hört och tagit reda på det mesta. ;) Och även pratat om detta med H. Men nästa gång tror jag det ger betydligt mer för oss båda! Då ska vi prata om förlossningen. Och det om något är något jag förtränger fortfarande. Just det att barnet faktiskt ska ut också. :P haha Och det vill jag gärna förtränga så länge som möjligt!

Sedan är ju idag en speciell dag av annan anledning också. Jag har jobbat min sista dag! :D På minst 8 månader iaf! Det skulle vi fira i Arnemarksskogarna men det blev så dåligt väder så vi sparar det till en soligare och varmare kväll. (Dock innan myggen hinner komma hoppas jag).

Vi har sett en film ikväll... 50/50 hette den tror jag, riktigt bra! (Om ni vill ha tips på någon bra film att se) Det rann några tårar för mig kan jag ju avslöja!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja passa på och njut nu och vila.Klokt att vänta till en varmare dag ,den kommer i nästa vecka.

2012-06-01 @ 18:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback