Rörelser i magen <3

Det är verkligen fullt upp för mig just nu. Imorgon är det sjätte jobbdagen i rad. Jag saknar sovmorgon! Söndag är jag ledig men då ska vi vara i Arnemark kl 8.00 senast för att vi ska åka upp till Keräsjänkkä för att fira Henriks födelsedag där med hans mamma och pappa och kanske lite släkt, vem vet!. Vi åker upp vi två, min mamma och H:s pappa. :) Så då blir det tårta och så där sedan åker vi allihopa till IKEA. Ska nog köpa lite barngrejer...

Fan. Hela inlägget försvann utom det där. Orka skriva allt igen. Fan att jag inte lär mig att kopiera ALLTID innan jag trycker på uppdatera... Suck...

Känner i alla fall att jag är riktigt sliten och trött då jag jobbar så intensivt. Humöret känner jag också av. Speciellt på sura gubbar. Jag blir nästan grinfärdig alltså. Eller jag b l i r  det. Har hållt på att bryta ihop flera gånger denna dag. Så längtar till på torsdag då jag får lite ledigt och framförallt sovmorgon. Bara för det så kommer jag väl vakna aptidigt av något annat. Typ Izzy.

Annars så har jag ju faktiskt börjat känna av lite rörelser av liv där inne i magen. <3 Inga tydliga sparkar men rörelser som är svåra att beskriva. Lite som ett gurglande där inne i magen. Man kan känna suset och ja lite sådär. Dröjer nog inte så länge innan mer tydliga sparkar börjar komma. (Hoppas jag) Henrik kan inte känna när han känner på magen, men snart så tror jag han med kan känna. :)

Annars då, om jag nu ska försöka dokumentera lite just om graviditeten... Jag mår som vanligt. Får värk när jag anstränger mig mycket (i ryggen) men inte annars. Och värken går över. Kan känna lite hugg på höger sida i magen. Vet inte riktigt vad det är, men det gör faktiskt ont. Sedan har jag någon konstig känsla under höger bröst också. ;P Känns lite som att det vill domna när jag ligger mer mot sidan åt det hållet. Och när jag trycker typ mot benet där under (är det nåt revben kanske?), så är det som ömt. ? Konstigt nog. Och tröttheten märker jag av. Och orken att ta tag i saker å ting.

Nej nu ska jag göra nåt. Vad vet jag inte... blocka lite barnvagnar kanske...


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att babisen har börjat röra på sig.

2012-03-10 @ 07:43:46
Postat av: Carro

Mysigt att känna av den lille skrutten lite.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback