Tyvärr tror jag sommarvärmen är slut nu :(




















Ja nu börjar snart två helger ha passerat här... Har hänt allt och ingenting typ. PDOL var nog det bästa på länge, även om vi inte gick ut så mycket på området. Det jag kommer ihåg mest är lördagen på dagen, det kommer jag komma ihåg när jag till vintern tänker tillbaka på den här sommaren. :) Det var så härligt och så avslappnande och så, så rätt. :) Nu börjar jag automatiskt tänka tillbaka på vad jag minns av denna sommar... För ja, nu känns det faktiskt tyvärr som att det inte blir någon mer direkt varm sommardag. Jag är glad att jag tog tillvara på den sista varma dagen och åkte och badade i  Hamnviken. Mycket härligt var det! Ja, tillbaka till vad jag tror jag kommer minnas av denna sommar... När jag och Anna L plaskade runt i en jättestor badring (som vi också åkte bakom båten efter) och bara flöt omkring och snackade. Vi låg tvärsöver den och tvärsöver varandra. haha Jag har inte egentligen umgåtts så jättemånga dagar med henne men när vi väl har gjort det (de har sovit över hos oss två gånger nu  när de varit uppe från Gbg) så har vi kunnat prata med varandra om i princip allt och ingenting. Superhärlig människa! Hoppas vi kan åka iväg snart och hälsa på dem också! Nu spårade jag igen, vad kommer jag mer att minnas? När vi badade nu senast i Hamnviken... Och min och Annas mysiga vinkväll tillsammans (det måste vi ju göra även i vinter) :) Och när sistnämnde med respektive och min respektive var uppe på Degerberget den där otroliga varma kvällen och hade det mys! Även Petter och Malins bröllop! Och alla mysiga spelkällarna och även våra många och roliga hemmafester :) Och när Erika kom hit och vi hängde i solen halva dagen och bara pratade bort en massa timmar. Det var härligt! Och när vi alla var i storforsen och badade och picknickade:-)Vikariefesten i år gick nog till rekord också! Den mysiga kvällen jag och älsklingen gick en promenad och satte oss ner på varsin sten vid havet och bara pratade och hade det mys. Vi satt inte där så länge men det var verkligen ett ögonbick jag kommer minnas. Det behövs egentligen inte så mycket för att det ska bli lite mer framträdande. :) Sedan kan det ju hända att några fler lite mer framträdande minnen dyker upp senare med tiden men inte som jag tänker på nu :)

Igår hade vi en liten middagsbjudning också, det blev supergott! Och så spelade vi lite spel också. Var en mysig torsdagskväll. Jag tycker det är kul att hitta på något sådär ibland en vanlig annars så tråkig torsdagskväll :)

Idag har vi målat också, är inte mycket kvar nu faktiskt. :) Skönt! Är ledig idag och jobbar i helgen sen får jag helg i två och en halv dag. Längtar! Jag är faktiskt lite jobbless nu... Ska bli skönt med lite semester snart. :) Dock ser det väldigt dött ut på jobbet nu, blir mindre och mindre jobb hela tiden, så är väl kanske inte den bästa tiden att ta semester, men samtidigt så behöver jag det för jag orkar inte hur länge som helst. Så för att orka resten av vintern så behöver jag detta faktiskt. Även om det inte finns jobb där jag är introducerad så får jag ju jobba på andra ställen om jag vill. Det vill jag ju helst inte men måste man så måste man.

Snart, eller nä om några timmar, bär det av till Anna på spelkväll och äta middag alla tillsammans. Det blir mys! Sedan får jag se hur länge jag orkar stanna, jag är så jäkla trött nu så får se. :) Imorgon blir det eventuellt att vara med på deras lilla förfest innan Luleåkalaset. Sedan på måndag då ska jag bara njuta och göra ingenting! Eller jag ska iaf inte planera något, bara ta det som det kommer. Jag är lite sugen på att bränna pengar på stan om någon annan är sugen på det också? ;)

Nu ska jag bara hänga lite i huset och gå runt och plocka lite kanske, eller sova en stund på soffan. :)
Just ja, jag och mamma har gjort hemmagjord svart/rödvinbärs saft också, så nu vet jag hur man gör det! :) Så nu ska det göras mer sen när denna är slut. :) Blev 3 liter ungefär! :) Duktigt! :) 

Och min dator är frisk nu! Mats ändrade bara tangentbordets inställningar, visste inte det fanns ;) Den var inställd på en slö hastighet så det blev genast mycket bättre när han ökade den :) Så skönt!


Kommentarer
Postat av: mamma

ja ni har hunnit med mycket fint under denna sommar. Hoppas att saften blev god.

2011-08-06 @ 09:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback