Sjuk & ångest



Ja sjuklingens liv fortsätter. Vi for iväg till Henkes mamma och sov där onsdag-torsdag och så såg vi film och åt gott och mös på där i hennes lugna hus. :) Torsdag passade vi på att åka till IKEA, men vi skulle inte ha något speciellt så köpte bara lite smågrejer. Måste lägga ut en bild till Henkes snälla mamma för att visa hur det blev med mattorna hon köpte till oss:)



Annars funderar jag hur fan jag ska göra imorgon. Jobbar 7-12.30 både lördag å söndag men imorse när jag vaknade var jag sämre än igår och igår trodde jag det hade vänt, var ganska pigg! Jeppe, Anna och Fredde var här och vi bjöd dem på grillat (premiär för säsongn) och såg film! Jättetrevligt var det!

Så nu funderar jag hur fan jag ska göra med jobbet imorgon! Nu har jag dock ringt dit och sagt jag inte kommer imorgon. Sa att hon fick ringa mig om det nu krisar sig men hon svarade att är jag sjuk så är jag sjuk... Så ja. Ångest har jag ändå! Det är så sjukt att jag har det för jag vet ju att jag inte ska behöva ha det för jag är ju annars ALDRIG hemma om jag inte är superförkyld eller magsjuka... Men har pratat med Henrik och han tycker jag gör rätt. Jag är ju lite piggare nu än imorse, men det är ju också på morgonen jag jobbar och det är inte särskilt kul att jobba å vara så sliten och springa omkring till alla gamlingar! Plus smittorisken! Men det är klart, det kommer ju kännas på lönen! Bara hoppas att jag får förlängt vissa dagar och så av de dagarna jag fått fram till försa maj!

Men ack så raslös jag är och ändå orkar jag inte göra nånting... dålig kombo! Det är så jobbigt ha dåligt samvete över att vara hemma från jobbet... Men det borde vara så här alla ska tänka, för om ingen kommer sjuk till jobbet så blir inte alla andra jobbarkompisar smittade heller! Men ändå har jag det... Och så tänker jag, "tänk om jag är helt frisk imorgon", då hade ja ju kunnat jobba!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback