När solen kysser sorgerna farväl






Underbara fina lilla Anna!

Vet inte riktigt var jag ska börja när jag ska skriva om dygnet i Stockholm och Uppsala. Jag minns jag tänkte flera gånger "det här måste jag skriva i bloggen om", men ja, mitt minne är ju som många redan vet inte det bästa. :p

När jag kom till Stockholm vid tio tiden mötte jag i alla fall upp Sassa och så åkte vi mot Barkarby för att jag skulle få handla lite julklappar, och det gjorde jag. :) Sedan köpte vi en korv på IKEA också. ;) haha Sedan åkte vi tillbaka mot stan för då skulle jag möta upp Anna och hon skulle möta upp en kompis från Malmö, så då fick vi säga hejdå!

Sedan kom alltså Anna och det blev ett kärt återseende! Vi började dra oss mot Uppsala och väl där letade vi upp ett ställe för att käka på. Men vi vet inte riktigt om det är vi som inte såg tillräckligt av Uppsala (men vi såg ändå en del i och med att vi gick till vårt hotell), men alltså, Uppsala är ju liiitet? Och fult? Gammalt liksom... Nåja, maten var god och sedan gick vi till hotellet. En bit senare var vi framme där och gjorde oss i ordning lite inför kvällen. Vi gick ut och fotograferade lite i närheten av hotellet och sedan gick vi in igen för att köpa oss varsin Cosmopolitan, vilket var en besvikelse för oss. Antagligen var det bartenderns fel. ;) haha Vi får hoppas på det för i Sex and The City ser den ju sååå god ut. :P Men vi fick i alla fulla fall en sexa för priset av en fyra. Och den tog hårt på oss. haha En drink bara liksom! Sedan gick vi och mös på rummet och pratade lite och sådär. Sedan lyxade vi oss med en taxi till Katalin där konserten skulle äga rum. I taxin drabbades jag av värsta skrattanfallet som bara blev värre för det var verkligen inte läge att skratta där. Så fort jag hade satt mig i den liksom! Så jag försökte liksom kväva det och det var så jobbigt. haha Skrattade inombords helt enkelt. I alla fall, väl där var insläppsgubben ganska otrevlig. Men vi satte oss ner vid ett bord där inne och fortsatte prata lite sådär mys. :) Sedan började konserten och vi gick fram en bit och stod där, för man såg så dåligt från bordet vi satte oss vid. Konserten var grymt bra! Mycket bättre som ett "helt" band än när han hade "random band" Det var alltså Fredá vi såg som gör turné nu och har inte spelat med varandra på 17 hela år! Så kan väl säga att det var vi och fyrtiotaggarna! haha

Efteråt snackade vi lite med bandet och tog kort på dem. Trevligt! Och så tog vi taxi tillbaka igen. Vi var riktigt trötta vid det här laget så vi (iaf jag) somnade ganska fort sedan när vi var tillbaka på hotellet.

Dagen efter, igår, söndag, så steg vi upp och åt en riktigt god hotellfrukost. :) Sedan blev det att åka in till Sthlm för att handla mera julklappar för min del. :) Vi åt en riktigt äcklig lunch som knappt gick ner men då gick vi efteråt och fikade på mysiga "Vetekatten", har ni inte varit där, åk dit nästa gång ni får tillfälle! Där blev vi mätta iaf! Drack dessutom världens godaste varm choklad! Okej, inte världens godaste, för den drack vi i Dublin! Men kom på ganska god andra plats tycker jag! Den där chokladen, by the way, måste jag köpa när vi hälsar på Karin & Stewen i Dublin! :D (Karin, drick några sådana åt mig och tänk på mig så kanske jag kan känna smaken) ;)

Sedan gick vi in på Panduroaffären i Sthlm och oj vad mycket vi ville köpa! Pyssliga som vi är. Nåja, vi tog tag i oss själva och köpte bara lite grann. :) Ett väldigt mysigt dygn med andra ord!

Måste skriva ett citat vi hörde på konserten. "Nu jagar man inte tjejer längre, nu jagar man stolar" :p Kan ju hoppas att de var dem som fick våra stolar när vi reste oss upp ;)

By the way, Izzy ligger nästan alltid på platsen vid datorn när jag bloggar, som jag visade er en bild på för några dagar sedan. ;) Så även nu! :) Sötkisse!

Har idag slagit in några julklappar. Blev så fint :) Blev sugen att slå på julmusik men det går ju inte förrän första advent! Nu är Henke hemma på lunch, och jag ska börja städa lite tänkte jag. Sedan ska jag gå en promenad och så ringa Sandra & Nicklas och höra om de är sugna att följa och simma med oss ikväll. Och så kanske slå in resten av julklapparna också förstås. Myyyys!  Men det är ändå snart jul, på jobbet har vi börjat lägga önskeschema för december. Första gången jag får önska hur jag ska jobba vid jul, hoppas det blir ungefär som jag vill iaf. :) Nu ska jag springa ner och hänga tvätt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken harlig helg :) vad var det for acklig lunch ni at?? Jag har hort talas om Vetekatten, dit maste jag!! :D Har druckit en varm choklad pa Butlers an sa lange och jag tankte pa dig :D Saa jakla god! vad kul med julklappar! Julmusik brukar jag tjuvstarta med, haha.. dock inte julmust, det sparar jag till forsta advent! :D Haha vad harligt med varsta skrattanfallet :D kramis!

Postat av: mamma

Du har kul när du reser läser jag det är nog i generna med skrattanfall det har jag ofta.Nej tjuvstarta med julmusik före första advent är förbjudet:)

2010-10-25 @ 18:41:07
Postat av: anna

Som på den gamla goda tiden, fast med mycket mer lyx. Ännu ett ålderstecken tror jag minsann, haha! Älskar dig min vän, och tack för en mysig helg både i Uppis och storstaden<3

2010-10-25 @ 20:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback