5 oktober 2010




Har fört över massa gamla bilder till externa hårdisken. Försöker ordna upp allt. Men kommer nog alltid finnas några stora glapp med bilder jag kanske aldrig kan få ordning på. Men har fört över från alla cd skivor jag har iaf. =) Har några kvar dock. Men vet ju var de finns. Här är Emma när hon var liten :) Och där uppe är en gammal bild på jag, Carro & Linnéa. 2003 var året!

Shit vad det är stressigt på jobbet nu. Det är utbildning i veckan för alla ordinarie och inte bara i vår grupp, (alla har olika dagar) men alla vikarier är förstås uppbokade. Och när då sjukdom infaller så kan ni ju räkna ut vad det betyder. Just det, jobba kort om folk! Men vi har löst både måndag och tisdag kort om folk. Bara det inte händer torsdag när vi bara är vikarier. :P

Henkes mamma och pappa har varit här nyss. Var trevligt :) Ska få en gammal "amerika gungstol" av henne som de haft i Kukkola så länge hon kan minnas. Kul med något så gammalt! Hon ska lämna in den (mest troligt) i Älvsbyn på folkan (möbelrenoveringen), för det måste bytas tyg på den plus målas. =)

Annars då? Jo, min förhoppning om det nya livet finns inte. Henke tycker det är alldeles för mycket att motionera 3 ggr i veckan, som det isf blir för hans del. Tänkte simning måndag, innebandy onsdag (för hans del) och så under helgen någon gång en sådan där tur på grisan med gång och jogging. Men kan ju bli för min del, men är sååå tråkigt att springa själv tycker jag. Men jag och Erika kanske kan simma en gång under veckan och så går jag när henke är på bandy så får jag 3 ggr i veckan iaf ;)

Idag har jag gått på stan med Anna på lunchen. :D Så underbart att bara kunna göra sådana spontana grejer.:D Anna köpte sig ett par skor hon lagt undan igår. Sedan gick vi till kvartersbageriet för att äta en kanelbulle i efterskott. ;) Vi köpte även en påse bullar som det skulle vara halva priset på. Det stod "gårdagens bullar halva priset" i en korg och vi tog en påse därifrån. Vi köpte en färsk kanelbulle och chokladmjölk och gick och satte oss. Sedan kollar jag kvittot och räknar ganska snabbt ut att vi blivit lurade. För igår kostade en bulle 4 kr och det var tio st i min påse. 40kr / 2 alltså =20 kr. Vi fick betala 40 kr. Snälla som vi är så vågade vi inte ifrågasätta sedan. Men vad gör man i efterhand? Jo man grämer sig ju nå så in i bomben. :P

Nu ska jag lägga mig och läsa i tid och bara slappna av. Jo just det, har färgat håret ljusare nu. Vet inte vad jag tycker. Ser ingen megastor förändring än min vanliga färg men Henke och Mari-Ann såg skillnad. Har iaf beställt silverschampo som säkert är bra för håret. Och på tal om köpa och att jag & Anna letade efter skor även till mig... Gick in på skopunkten.se och klickade hem tre par. Ett fanns inte som jag ville ha så tog ett annat par, vilket resulterade i två par som är ganska lika varandra, men ett är fodrat och det andra inte. :P Blev så less på att jobba i gympaskor, man kan väl få vara/känna sig liiite fin när man jobbar också? Så nu! Förresten, en liten notering. Kul att ändå så många hittat hit trots att jag låst bloggen. Just nu är det 26 som har lösenordet och i förrigår tror jag det var hade 22 st tittat in och läst. Fortsätt så :) Utan er är det inte lika kul att blogga :) Skriv gärna en kommentar eller två också!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: mamma

Du ta det lugnt med prommisar och jogging .så det inte brakar ihop för dig.Jag vill ditt bästa.

2010-10-06 @ 15:02:13
Postat av: Leka

Ja det blev dyra bullar! ;O

Jo det jag känner är en mage som jag har ont i, öm, uppblåst, ibland får jag väldigt ont i den nedre delen av magen.. illamående, kan känna mig matt och trött. Magen känns stor och tung.. Orkar inte riktigt med det längre nu känner jag så därför sökte jag tillslut hjälp.



Hur känner du, ni? Tack för hjälpen på förhand :)

2010-10-07 @ 12:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback