Till farmor

Jag tänker på dig, farmor <3 Jag älskar dig!

Jag vet att vad som än händer, så finns du alltid med inom mig. Den dagen vi får barn ska jag alltid berätta för dem om dig och hur fin du var <3 Och hur mycket du skulle älska dina barnbarnsbarn. Jag kommer alltid vara ledsen för att du inte skulle kunna vara "med" dem, även om du rent kroppsligt skulle leva så skulle du ju inte vara där. Och jag är ju inte direkt gravid nu och tänker inte bli än på ett tag, så antagligen kanske du inte finns i livet då. Min farmor är egentligen död sedan ett tag tillbaka (känns hemskt att skriva så men det är ju så); farmors kropp är kvar, men inuti är bara alzheimersmonstret.  Du kommer säkert att ta dig igenom detta och jag hoppas hjärtligt på att det ska bli så bra som möjligt för dig, för det är du värd. Jag har bara fina minnen av dig älskade farmor, och det kommer alltid att förbli så. Jag vet det låter som att du ska dö, men det är det ingen som vet och antagligen kommer du inte det nu. Men det blev bara så sentimentalt allting. Det finns så mycket sorg inuti mig, men det går inte att sörja, för det är inte "tillåtet" att sörja när du lever. Men det inte många förstår som inte har varit med om detta, är att du är ju inte kvar. Det är inte min farmor jag ser när jag ser dig, egentligen, för du är inte sådär som jag minns dig. Det är det som gör det lite extra jobbigt. Det är verkligen de anhörigas sjukdom detta och jag kan inte ens föreställa mig hur det är för farfar, för pappa, för faster, när det är så här jobbigt för mig. Jag kommer aldrig glömma den stunden Henrik fick träffa dig. Du var egentligen inte där just då, men jag VET att det där ögonblicket var det min älskade farmor som torkade bort tåren från min kind. Jag är så glad att du fick träffa den kille som jag hoppas jag ska leva mitt liv med, som jag vill ha barn med i framtiden. Jag är glad att jag sa att jag älskar dig, just för jag vet att det var faktiskt min farmor som satt där mitt emot mig just den stunden. Det ögonblicket glömmer jag aldrig! Du kommer alltid vara en förebild för mig. Vi har bestämt att den dagen vi får en dotter (som jag någon gång önskar vi kommer få) så ska hon heta Alva! <3 Och hon ska få veta vilken vacker själ hon fick detta namn ifrån. Älskade, underbara lilla farmor, jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Bror nicke

Jo farmor är allt för underbar synd att hon inte är sig själv saknar henne så oerhört mkt

2010-11-08 @ 22:52:11
Postat av: Karin

Åh jag blir ju alldeles tårögd här Sara! Så himla fint skrivet och så sorgligt :( Kan tänka mig hur du känner det.

Jag drömde för övrigt om min farmor för någon natt sedan, när jag vaknade kändes det som om hon fortfarande levde..



Stor kram till dig. ♥

Postat av: Henke

Det var vackert älskling, vi får hoppas Alva får det bra.

Älskar dig

2010-11-09 @ 10:37:45
Postat av: Erika

Jag sitter också här med tårar i ögonen, vilket jag ju sällan gör. Otroligt fint skrivet Sara! Såå fint att ni vill föra hennes namn vidare till era barn. Förstår att det tungt... kramar

2010-11-09 @ 12:01:58
Postat av: Anonym

Tänker på dig min fina vän <3

2010-11-09 @ 16:44:41
Postat av: Emelie

Så fint skrivet <3

Tänker på dig, kram

2010-11-09 @ 17:38:05
Postat av: karin

ooh jag ska fundera på det hörredu ;) svenskt godis är ju aldrig fel, hehe. :D

2010-11-09 @ 22:09:56
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag sitter och gråter när jag läser vad bra du har skrivit.Ja jag tycker att Alva låter bra till eran dotter den dag då du får en dotter jag vill bli mormor nuuuuu.

2010-11-10 @ 08:33:47
Postat av: Ida

Vad fint skrivet :)

Haha, ja, det är Anna som fixat till det så det är jag tacksam för. Åh, jag tycker att det är rätt mysigt när det snöar, hoppas den stannar kvar nu o att det inte blir massa slask för det är det värsta jag vet

2010-11-11 @ 13:12:41
URL: http://bojjeskojje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback