Dag 5 -Vad är kärlek?



Detta ämne var lite klurigt. Det finns ju många olika sorters kärlek beroende på vem man älskar. Kompisar, den man lever sitt liv med, djur, ja ni fattar...

Men för alla är ju kärlek olika, så därför kan det ju vara väldigt intressant det här ämnet. Men i grund och botten tror jag kärlek är just kärlek för alla. Jag brukar ha svårt att säga att jag älskar vissa personer, men när jag säger det menar jag det desto mer. Men nu har jag blivit mycket bättre. :) Det går inte en dag utan att jag säger att jag älskar Henrik. <3 För det känns som att jag måste säga det jag tänker på (när det är sådana bra saker jag tänker) så jag bara måste säga det. Det behöver ju inte alltid vara just "jag älskar dig" utan det kan vara "vet du hur mycket jag tycker om dig"? eller "Du är den finaste för mig" "Du är mitt liv". Ja lite sådant. :) Kan man tröttna på meningen "jag älskar dig"? Jag tror inte det när det är från en person man känner ömsesidigt för.

Men vad är kärlek då? Kärlek är något fint. Kärlek är något man ska vårda och vara rädd om. Kärlek är det finaste för mig. Det här tycker jag beskriver kärlek bra. (Ett sådant här kort ni vet där det står om kärlek, finns med vänskap och ja lite allt möjligt)

"När man blir riktigt drabbad ger kärleken ett rus
 så man blir ung och vacker och världen skön och ljus
 När kärleken går på djupet finns där nåt mer man lär
-I mötet med den andra får man veta vem man är

 En kär lek som blir allvar men aldrig tynger ner
 Ett ändlöst "ta emot" ju mera som man ger

 Ja, kärlek det är en gåva och inget som man tar
 Och med tillit och respekt så kan den stanna kvar"


När ni läser detta är vi förhoppningsvis på väg till stugan! Mys där ikväll med Nicklas & Elin och sedan blir det kåbban imorgon. Vi ska lära Elin åka :) Spännande och kul! :D


Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas att det gick bra att åka slalom.Du kan skriva om kärlek också fint skrivet.

2010-11-20 @ 08:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback