Ännu fler bilder

Jag har ju glömt berätta hur nära det var att Indien resan aldrig skulle ha blivit av. När vi kommer till Kallax så inser vi att Henkes flygbiljett är bokad till dagen efter (han bokade via resia för han hade presentkort där). Självklart var flyget fullt också, och det fanns en biljett kvar som kostade 2500 kr. Hon som hjälpte oss tyckte vi skulle ha is i magen och chansa att han skulle komma med. (Han fick en standby biljett), till slut kom vi med på planet alla tre (vi och Anna-Maria)


Anna-Maria på rummet på Rest and Fly!

Sedan fick Henke asont i huvudet av all spänning antagligen, men det gick över under natten. Så sov vi den natten på Rest and fly och tidigt morgonen började vi gå mot terminal 5 och checka in väskorna. Vad tror ni händer då? Jo, jag SVIMMAR! Kommer värsta personalstyrkan och skärmade av där jag var, de skjutsade mig med en rullstol lite längre bort så inte alla kunde stirra på mig. Väl där håller jag på att svimma igen! Men då fick jag lägga mig ner och då blev det bättre. Sockret var bra, men blodtrycket var väldigt lågt, de kunde bara hitta undertrycket, inte övertrycket. De frågade om jag ville åka ambulans för att ta reda på vad det berodde på, men jag bara "nej tack, jag SKA till Indien" :p haha Antagligen var det väl för att vi inte hunnit äta frukost eftersom klockan bara var fyra, halvfem typ. :P

Nu kommer lite mer bilder :)


Henke på flyget ;)


En macka man fick på hotellet. Med värsta rosetten. Tyckte det var så sött ;)


Henke badar i poolen :)<


<3


Kossorna kom varje dag till stranden ungefär samma tid (runt 17 snåret):)


Vackert.


King Fisher!! haha Det är en fågel alltså, inte en fisk. Här med deras egen öl :)


Mysigt. Men det är ju inte jul? ;)




En av många ödlor vi såg!


På väg på vår första utflykt!




Guiden och några stenblock. Det var kvinnan och mannen i ett fårhållande som gjorde dem. Om de tjänade bra, tjänade de ungefär 500 rupies per dag. Det är ungefär 90 kr.


Kvinnorna tvättade. Guiden sa att det kommer mer och mer moderna saker även till byarna, så han trodde om 5-6 år kanske dessa kvinnor också hade tvättmaskin.




Brödbak!




En cool nästan 80 årig gubbe (jag tror han var typ 78, eller så 68) :P som gör lerkrukor. Grymt duktig! Det tar egentligen 3 dagar att göra en. Eller hela preceduren tar 3 dagar, men han kan göra första proceduren en hel dag med olika krukor, som jag fattade det.


Söta barn!


Kvinnan här gör snören. Grymt duktig!










Sååååå söta barn!


Sedan var det dags för bad. Jag minns inte vad denna strand heter, men den var typ helt öde förutom på 3 pers typ! (och vi)







Sådär det var några fler bilder ja :)

Det är mest för Henkes mammas skull, och ni andra som inte har facebook. :) Kommer lägga ut där nu också :)

Det är så tyst här hemma. Jag saknar Indien! Jättemycket!

Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt jobbat :)

mange ville också se lite bilder så nu kan jag visa han :)

2010-04-06 @ 13:31:29
Postat av: mari-ann

sätt inga fler bilder för då ansvarar jag inte över mina gärningar........bokar en biljett till goa...

Det är ett fantastiskt färg sprakande land och du har tagit så fina bilder

2010-04-06 @ 15:02:18
Postat av: Anonym

Åh, mysiga bilder. Både här och förra inlägget! Välkomna hem!! Pyss

2010-04-06 @ 20:47:16
Postat av: Carro

Vilken tur ni hade med flyget, skönt att få ha det ibland också:) envisa du som bara SKA till indien, skönt att allt gick bra trots svimningen! Kramar

2010-04-08 @ 10:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback