Melissa Horn & slalom!


UNDERBAR!

Igår
var det äntligen dags för mig och Karin att se Melissa Horn. Hon var helt grym! Alltså, jag tycker hon är ÄNNU bättre live! Tyvärr var det några tråkiga typer som kom typ 5 min innan spelningen skulle börja och ville vi skulle flytta efter ett steg så de skulle rymmas. (Vi hade satt oss längst bak, i mitten, med bara gången framför oss, så vi skulle se bra) Jag bara "alltså vi vill ju faktiskt sitta här när vi har satt oss så vi inte har någon framför oss" och så sa han "taskigt" och muttrade sedan till sina kompisar "hon VILLE INTE flytta på sig, hon vill sitta där", helt sarkastiskt. De får väl skylla sig själv som kom så sent??

Iaf, hon var underbar, och fast vi satt längst bak såg vi och hörde sjukt bra. Acusticum är bra! Det kändes äkta och "nära" eller vad man ska säga. Det är inte så jättestort där, alltså inte så många sittplatser, men sjukt bra ljud tycker jag och jag älskar när det känns sådär nära. Det var också kul att få höra lite om bakgrunderna till hennes låtar. Som jag har undrat ibland vad hon varit med om...

När vi skulle gå hem sedan så var det jättejätte halkigt ute, vi sprang och gled på skorna. Hade askul, skrek och skrattade, som små barn :D haha Vi var lyckliga efter konserten.  Efteråt drack jag och Karin te och surrade lite och såg tv. Väldigt mys, tack för kvällen Karin :D

Idag blev det slalom igen! 4:e gången i år för mig. 6 ggr kvar så har jag tjänat in årskortet! ;) Idag var vi full bil (med Henkes kompisar). Dock regnade det. Backen var jättebra mot för de andra gångerna och två backar till hade öppet, varav en bara var för proffsåkarna. (Damlandslaget skulle visst dit idag, vet dock inte om det blev av med tanke på regnet). Det gick inte att åka med brillorna nere för regndropparna frös till is så man inte såg något. Till slut var det bara vatten av oss, det rann från kläderna, så då begav vi oss hemåt. :) Men nöjda var vi! Tyvärr kände jag av knät mer än vanligt, och har gjort det även nu hemma. Vi bastade nyss, och när jag skulle gå in till lägenheten så gick det fan inte att gå på det!


BLÖT Henke :D

Ajja, Sara är nöjd över helgens bravader :D Och jag är så glad att det kändes bra att åka idag, jag trodde jag gått bakåt i min slalomutveckling :P

Nu ska vi snart lägga oss och se Playa del Sol på datorn :D Det har som blivit vår söndagsgrej. haha Vi ser det aldrig på tv för det blir alltid så vi har annat för oss och glömmer bort det.

Kommentarer
Postat av: henke

det är ju mysigast att se playa del sol i sängen :)

2009-11-15 @ 21:31:17
Postat av: Emelie

Tack! ja,mamma är verkligen bra! :)

Vad kul att ni kunde åka iallafall ;)

Men det blev så tråkigt väder idag:( Hoppas inte all snö smälter bort nu!

Nu hörs vi inte på en vecka ungefär, du får ta hand om dig och ha det så bra under tiden :)

Kram! <3

Postat av: a

Vad mycket roligt du gör, det är så kul att läsa att du har det bra :D Och slalom, jag blir ju avsundsjuk som vanligt men du om någon ska ju åka! Trist dock med knät, önskar så det kunde bli bättre!

2009-11-15 @ 22:00:53
Postat av: karin

men tack själv :) helt fantastisk kväll :) och melissa var otroligt bra!

2009-11-16 @ 16:31:04
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du har definitivt din framtid säkrad i mitt framtida företag ;) Men har du tid att träffas nån kväll nu i veckan så jag kan beställa & betala ljusen? :) Kram

2009-11-16 @ 20:59:33
URL: http://psafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback