Sassa&Saris time! <3

Jaha...
Jag vet inte vad jag ska skriva. Eller var jag ska börja. Jag kan börja med att skriva att jag är så fruktansvärt kär i en parfym jag precis luktat på här på Arlanda. Åh så gott den luktar! VILL HA! (jag luktar den just nu eftersom jag sprayade på mig) Duktig som jag är så köpte jag ingen (jag har ju faktiskt MÅNGA). Kan berätta senare vad jag köpte istället. ;)

Har haft jättetrevligt här hos Sassa i Sthlm. Helt underbart. Tisdag när jag kom gick vi direkt och käkade sedan drog vi iväg till Skansen för att se Allsången. Fick ändå bra platser för att komma så sent, men vi såg inte direkt mycket ändå. Men det var mys ändå! Sedan drog vi till Sassa så jag fick se hennes mysiga och framförallt egna lilla krypin! Jättemysigt hade hon det! Vi låg och pratade ganska länga och bara hade det bra. Sedan på onsdagen väcktes vi tidigt av alarmet och vaknade till ett underbart väder -SOL nämligen! Härligt! Då åkte vi ut till hamnen för att ta oss med båten som skulle ta oss till Norröra, det Astrid Lindgren kallade Saltkråkan! Äntligen var det dags att få göra den utflykten jag så länge drömt om :) Det tog 3 h, så det var ganska segt, men sååå värt det! Var mysigt! Vi gick en guidad tur där och guiden var jättebra! Så engagerad och berättade på ett bra sätt. Han kunde allt om Saltkråkan och Astrid Lindgren. Snickadbodan där Melker, Pelle och gänget bodde stod kvar. De som bor där nu är jättesnälla och låter hundratals människor komma dit varje dag och titta och fotografera. De hade ett litet mysigt café också, som vi dock aldrig besökte. Vi hade egen picknick med oss. :) Annars, så är ön faktiskt sig inte så lik som man kan se i serien. Vid havet är det sig likt, med bryggorna som de simmade under, ni vet? Och där Snickargården var såklart, annars är det betydligt grönare nu än vad det var då, det har växt så pass mycket under åren. Och det finns många fler hus än vad man ser i serien också. Men det var häftigt! Så värt det!

Sedan, när vi efter en lååång och seg båtresa hem, äntligen kom av båten fick vi springa för att hinna med tåget och busset till systemet. haha Vi kände oss som några a-lagare när vi sprang in där tre minuter innan stängning. Men IN KOM VI! ;) Sedan gick vi och åt på grillen vid Pernilla Wahlgrens hus. Det var mysigt! Så då har man sett var den filuren bor också. (Det ser jag som en sevärdhet också) haha Sedan åkte vi hem till Sassa och hade en mysig liten förfest för oss själva. Sedan åkte vi till stan för att gå ut på båten Patricia (gayigt som det var, PRIDE, ni vet) Men det var så lite folk där så vi struntade i det och så fick vi för oss att äta lite, och sedan åka hem igen för att snacka skit. Vi hade ju så mycket att prata om sedan sist! Det är så härligt, för vi kan verkligen prata om allt! Inga hämningar hos oss inte. ;) haha  Nämn något som vi INTE har pratat om under de här dagarna så gör ni det bra. ALLT! I promise ;)

Idag vaknade vi och mådde bra och duschade och gjorde oss fina. Sassa gjorde en inbakad fläta. Jag gillar det! Ser så annorlunda ut i det! Ska försöka få Henke att lära sig att göra det på mig :) Sedan blev det shopping på olika ställen hela dagen. Bland annat i nya Nacka Forum, (där Britney hade gått för att shoppa och äta) haha Vi var också lite runt centralen där, vi försökte undvika Drottningatan, jag tycker bara det är jobbigt att gå där! Jag hittade lite av det jag sökte, men mycket som jag inte hittade. Har egentligen inte så mycket pengar att röra mig med, men man måste ju försöka unna sig när man är i Sthlm liksom! Var iaf jättekul! Det är kul att shoppa när man är på samma "nivå" som den man shoppar med. Alltså, jag tycker inte det är kul att shoppa om den man shoppar med inte handlar NÅT typ. Det måste ni ju hålla med om? Kul när båda köpte lite saker :) Verkligen en av de bästa shoppingdagarna i mitt liv, fast vi inte köpte världsmycket saker. Vi fikade på ett fik också, och jag tyckte jag kände igen personen som var framför mig i kön. Haha, jajjomän! Ett helt älvsbygäng var där! haha Hur liten är världen egentligen? Eller som Simon sa, hur litet är inte Sthlm egentligen! (hans släkting vi träffade, min gamla lärare)

Sedan var det dags att kramas och säga hejdå! Så sorgligt! Men jag ska tänka på allt underbart! Älskar dig Sassa, det vet du! <3 Längtar redan tills nästa gång! puss på dig!

Nu sitter jag här på Arlanda  och väntar på att tiden ska gå och försöker hitta msn så jag har något mer att fördriva tiden med. Men det går inte så bra. Jag tänker tillbaka och njuter på allt det underbara. Den här resan gjorde mig verkligen gott! På alla möjliga sätt :)

Lägger upp mer bilder någon annan gång, och de kommer absolut på bilddagboken också!
Förresten, blev lurad på flygbussbiljetten. Förra gången FÖRSÖKTE de lura mig, men jag reagerade på att det lät dyrt och hon svarade surt "ELLER ÄR DU UNDER 26" "Öh, ja det är jag faktiskt" svarade jag då. Nu tänkte jag efter försent, så jag blev vuxen ändå. Nåja, nästa gång kommer jag ihåg det iaf! ;) haha

Puss & Hej på er! <3

Kommentarer
Postat av: sass

va fint du skriver:)

usch de kändes så tomt att komma hem när du inte var med nu!

älskar dig meeed ju!

Puss på dig!

2009-07-30 @ 23:06:52
Postat av: henke

sara vad hette den parfymen? :)

2009-07-31 @ 11:33:35
Postat av: karin

åååh vad roligt ni verkar ha haft :) och så himla mysigt det lät med saltkråkan-ön!! dit vill jag också :)

2009-07-31 @ 11:45:52
Postat av: Jennifer

Åh, vad underbart det lät!

Postat av: Jennifer

Tack Sara, det känns bra, och jag finns här ifall du vill prata! Jo det borde vi absolut göra! Vilken dag kan du? Jag jobbar dock rätt mycket mitt i veckan men kanske kan gå en prommis på kvällen eller sådär. :) Nämen, bara att höra av dig ifall du har lust att hitta på något! Och det var superkul att jag kunde umgås med dig på bröllopet. :)

2009-08-03 @ 13:53:36
URL: http://jacobssonjennifer.blogg.se/
Postat av: KICKI

Åååh så mysigt! Dit vill jag med! Härligt att ni två har träffats och myst ihop, och vad bra att vädret blev fint :) Är så glad för din skull gumman, verkar vara en riktigt mysig resa till huvudstaden ;) Look forward to see you soon! <3

massa kärlek!

2009-08-05 @ 14:47:20
URL: http://kristinh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback