2007 - Året som gått

Jag tänkte försöka mig på en liten årssammanfattning. Utan att titta på sådant jag redan skrivit eller bilder eller någonting annat. Tänkte bara skriva från minnet, vad jag minns mest av 2007. Men framförallt är jag rätt nöjd med att det iaf blev två utlandsresor under året. :D

Januari - minns jag inte så mycket speciellt av, jobbade på som vanligt och började tänka på att flytta på riktigt. Februari var detta sagt och gjort. Jag flyttade till min fina lägenhet som jag bor i än idag. =) Sedan träffade jag Kicki mer på riktigt för första gången. Med det menar jag intensivt, så vi vet att vi pallar varandras sällskap i fortsättningen. ;) Överlever man sådär många timmar i bilen då jag dessutom kör sisådär 10 mil fel så håller man nog sams för alltid. haha ;) Lycksele är en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Allt var så himla kul och bra på alla sätt. Det var lyckligt. Allt var så lyckligt. Alla gick omkring med ett leende hela tiden och vi hade så himla, himla roligt.

Mars - Då var det konsert i Sundsvall med boende på hotell Kexchokladen. ;) Riktigt skoj det med! Några dagar senare åkte jag utomlands med min bästaste kusin och hennes polare Ida. En mycket lyckad resa trots njursten och Gud vet vad! Det var underbart att vara där igen.

Apri - Piteåkonserten, vad mer behöver jag säga. haha Oj, vilka minnen. =) Kicki, Anna och Anna sov över hos mig. Vilket var lovely. Kicki åkte på morgonen efteråt och Anna x2 stannade till kvällen. Vi åkte till Storforsen för att mysa lite. Undebart=) Sedan åkte dem också och jag var tvungen att sova på soffan några nätter till för att det kändes så himla ensamt. Men till slut klarade jag av att återgå till sängen. haha

Av Maj minns jag mycket. Men framförallt att allt var så himla härligt. Det var fint väder och man hade så jättemycket att se fram emot. Jag minns ganska mycket av just maj månad. Det blev vår på riktigt och jag njöt av solens strålar. Finns inget bättre än att veta att man har hela sommaren framför sig. I maj, var det årsdagen också. Det är alltid lika jobbigt. Det sägs att tiden läker alla sår. Det kan jag med erfarenhet säga att det inte gör. Visst i vissa fall, men i många fall är det inte så.

Juni var sommarens månad. Det lilla braiga vädret som var under sommaren var väl isf i maj och juni. Karin, Emma och Erika fyllde 60 år tillsammans under ett par veckor. Slutet av maj till slutet av juni. =) Gick på schemat för sommarens jobb.

Juli. Jobb, jobb och lite mer jobb. Och framför allt ÖLAND! Hur underbart det var går knappt att beskriva. Allt blev inte riktigt som jag tänkt, men allt blev så bra ändå. Åkte först till Kicki och sov en natt där.  Morgonen efteråt åkte vi tillsammans mot Öland. En skojsig resa på alla sätt och vis. Jag säger bara Kicki: Minns du GB gubben? ;) haha Och sniglarna. Usch! Och St:a Clara kyrkan. :D Myyys! Sedan var det ju också Rallarsvängen. PDOL skippade jag detta år.

Augusti - Luleåkalaset med Nathalie. haha :) Skoj! Sedan träffade jag också Issa som var i Luleå hos hennes släktingar. Det var verkligen mysigt på alla sätt och vis. Vi hann ganska mycket. Gick på promenad i Gammelstad. Hälsade på hennes kusiner. Åt pizza med dem. =) Såg bio och gick en promenad längs hamnen och satt och surrade jättelänge. Sedan skulle jag bara in och dricka lite te med Issa, vilket resulterade i typ tre timmar. Haha, det var så mysigt! Riktigt temys kallar jag det. Sådant som inte är planerat liksom. En supermysig dag/kväll!
Jag såg Sara i Globen på Gospel Night. Hon var såå duktig. Hon var med i kören. =)
Jag hälsade på Anna i Kristinehamn. Vi hade det mysigt, pratade och umgicks. Vi fotade lite i skärgården och gick promenad. Och framförallt så hade vi det superskoj på BodaBorg med andra Anna. :) Vistelse värd att minnas!
Jag åkte till Carro i Örebro. Och Lale förstås. :) Hade det mysigt, såg bio, pratade och umgicks.
Jag började plugga till USK. Inte så roligt alls, men funkade ändå rätt bra då jag fick jobba och göra annat samtidigt.

September - Pappa fyllde år. :) Så gjorde även C! Så efter inbjudan åkte jag till Kicki för att vi sedan skulle åka tillsammans till sthlm. Jag råkade visst starta en parfym trend av Hugo Boss -femm parfymen. haha (A) Allt var mysigt!

Oktober - Jag fyllde 20 år! Nu är det nedräkning till pensionen. haha Blev inte riktigt som jag tänkt mig men var så mysigt med familjen hos mig =). Farfars hjärta värmde mig mest. (A) Träffade Henrik för första gången. Eller egentligen var första gången i september, men mer på riktigt i oktober då:) 20års fest hos Frida (Min present av henne). En fest jag sent kommer att glömma. Och Carro kom upp kvällen till ära. (A) Är jag dig evigt tacksam för. Det hade aldrig blivit så underbart annars.

November - Vad minns jag egentligen från november? Åkte till Egypten - Sharm El Sheikh med Carro -sköna skåningen. Det var en resa jag aldrig kommer glömma. Så underbart allting var och vi hade det så himla kul och mysigt. Annars var månaden inte en så rolig tid. På ett sätt var det, eller på många sätt, men det mesta var faktiskt tungt. 17:e november är en dag att komma ihåg. <3

December - Åkte till Umeå med Karin, Åsa och Erika för att shoppa julklappar och lyssna på Mia Törnbloms föreläsning. Henne skulle jag kunna lyssna på i 5 h utan rast. En av de få människorna man verkligen vill lyssna på under lång tid. Man lär sig alltid någonting!
Julkonsert i Sthlm. Det var mysigt! Blev inte riktigt som väntat, men å andra sidan, vad blir livet om allt är planerat? ;) Julafton för första gången på väldigt länge hemma i Nystrand. :) Jag var tomte och det lyckades jag ganksa bra med om jag får skryta. ;)
Carro var hemma TVÅ gånger. :) <3 Nyårsafton hos Karin med mysigt folk. :)

Det var väl i stora drag mitt år ur positiva aspekter. :)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ååååh, vilket hääärligt år! Låter som ett kicki & carolår ;) hahaha. Jaa, klarade vi alla dem timmarna i bilen så klarar vi allt. Ditt sällskap är det bästa! ÄLSKAR DIG!

Postat av: Anonym

Ojoj vad du har hunnit med mycket under året, imponerad! Du har dock knappt varit hemma nå, men det gör inget för du har varit hos mig!:) Du är bäst vännen! Stor kram

2008-01-09 @ 12:43:44
Postat av: emma

ja shit vilket år de vart! men jag fyller inte år i juni:p så där skrev du fel!=)

2008-01-09 @ 12:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback