Nyttodag

Vilken dag alltså! Riktig fixar dag!

Började med en joggingtur på morgonen. Sen duschade jag och så kom Karin. Vi skulle fixa en massa inför resan. Ringde Forex, och beställde pengar! Skulle också boka flyget ner till Sthlm på söndagkväll. Fanns det något flyg? Nej, just det! PANIK, PANIK, PANIK!

Sedan gick vi (som tur var) på Resebyrån och där såg hon att SAS hade en kampanj, så vi fick våran "ditresa" för enbart 420 kr! Helt sjukt tur vi hade! Annars hade vi varit tvungna att boka vuxenbiljett för 1500 typ!

Sedan gick vi på banken för att Karin skulle överföra pengar till mig. Där fixade hon även (äntligen, enligt mig) internetbank! haha Och beställde även ett VISA kort. Han som hjälpte henne var värsta skittrevlig. Vi drev mest med varandra. haha
"hur är det på handelsbanken då?"
"Ja, där är det gratis"


hahahaha (Bara jag och Karin som fattar, men ändå liksom). Och när jag skulle förklara hur skrapbrickorna funkade på handelsbanken men att det även fanns e-legitimation, vilket jag tyckte blev för jobbigt att förklara så jag avbröt mig själv efter ett försök att förklara och sa:

"men jag använder skrap istället". haha
Han bara "för att göra en lång historia kort" haha

Det låter inte så kul men det var det på plats! Jag lovar! ;) Blev avis på oss för att vi skulle till Mexico. haha

"Åh, men vad tråkigt"
Och han föreslog att vi ska ta nåt grymt kort där och sen ha på våra bankomatkort.
"Ta en schysst bild där till bankkortet"  och
"Ha det så kul nu och ta det lugnt". Det ska vi faktiskt göra också - båda delarna!

Sen... Vad gjorde vi då? Kollade på kameror till Karin. Och jag fixade lite på handelsbanken också. Fixade e-legitimation. ;) Vi firade att vi lyckats med allt med lunch/middag på Ätbart. Kycklingsalsa med Nachos, det kan jag rekomendera! Sen köpte jag linsvätska och Karin solskyddsfaktor. ;) Sen promenerade vi hem till mig och kollade mer på kameror. Och så kom vi på att vi ville låna böcker på bibblan, så vi gick det. Tyvärr kunde jag inte låna Magdalena Graafs bok. :( Men blev några andra bra istället! 

Det var min heldag med Karin det. i detalj ;). Nu måste jag verkligen försöka ta tag i lite läxa... Jag fattar verkligen ingenting av det. Det blir svårt... Men skam den som ger sig!

Kommentarer
Postat av: karin

ja det var en riktigt fixardag ;D haha och han på banken var ju skitrolig. "vi far till mexico på måndag" haha "ååh men vad tråkigt" ;P "ta en schyst bild där till kortet" "ha så kul nu och ta det lugnt":p skönt att ha flyget fixat! jag visste att det skulle lösa sig ;D hoppas det går bra med läxan!!

2008-02-25 @ 19:54:59
Postat av: emma

de var bra gjort av er:d jag hade ju oxå supertur med flygetbiljetterna:) fick ditresa för 299:-, hemresa för 199:-... de e oxå bra! shiit, ni far ju snart ni med... gaaah! vad skoj!

2008-02-25 @ 21:29:31
Postat av: Anonym

hihi det låter riktigt kul det där på banken ju :)

2008-02-25 @ 21:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback