Melodifestivalen 2007

Ja nu måste jag ta tag i att skriva om helgen som varit.

Efter en lite irriterande säkerhetskontroll så kom jag mig iväg med flyget och landade i Sthlm och fick vänta på min lilla ryggsäck som var tvungen att checkas in. Sen kom jag äntligen fram till Anna och Sassa! och Oj, så skönt och roligt det var att se dem igen. Blev shopping och käk, sen globendags! Vilken stämning det var där inne alltså! Men det var faktiskt inte riktigt samma som stämningen då Carola vann i Gtb och gick till final, då hela Scandinavium lyftes upp så man trodde taget skulle spricka.(!) haha Även att The Ark trots allt blev en okej vinnare. De var min andrahandsfavorit, efter Mr Johnsson! Men jag hoppades att Andreas skulle vinna, men han kom ju iaf tvåa. ;)

Det var så kul med alltihopa i Sthlm. Hela paket liksom. Vi hade inga förväntningar att träffa C, men så blev det så och även att det var en kort stund så var det hur skönt som helst. "Tack för senast" "Tack själv". ;) haha
Efter en enorm väntan fick vi träffa Herr Johnsson en snabbis också. The Ark var ganska tråkiga då de gick in på efterfesten. ;) Sen gick vi till en krog vi hade spanat in tidigare där de bara spelade en massa schlagermusik. WE LIKE! Vi sänkte medelåldern där rätt rejält, men kul var det! Vi firade att Måns inte vann. ;) Nej, men vi firade att vår helg var så himla toppenbra! Sen var vi rätt slut i våra kroppar så vi åkte tillbaka till hotellet. (Som var rena himmelriket jämförelsevis med det förra hotellet som jag och Anna bodde på). haha

Efter alldeles för få timmars sömn, som våra kroppar antagligen hade behövt, så steg vi upp och käkade frukost. Haha Var lite kul då jag skulle gå på toaletten och så öppnar jag dörren för att sen få en skrattattack och stänger dörren ganska så snabbt! Jag såg ju ut som ett monster i håret och det var en rolig snubbe där ute. haha (ganska internt det där tror jag, så alla som läser förstår nog inte det roliga i det hela). Sen blev det i alla fall ännu mer shopping. Alla tre köpte en klänning, i olika färger, de måste bara bli allsången klädseln.;) Hoppas på det! Vi tog lite kort ute i det fina solvädret. Kändes nästan som sommar. Svala och samtidigt varma vindar. ÅÅÅ, saknar allt!

Sen var det dags att säga hejdå till Anna. Sorgligt. Men vi ses ju faktiskt på fredag igen! Det kändes skönt att veta. Sen blev det ännu mer shopping för jag och Sassa, och så lite mys och snack och sådär. Sen skulle jag säga hejdå till Sassa också. Kändes tungt. Vet inte när vi ses nästa gång :(. Hoppas det inte blir alltför länge tills dess. Får jag se till! Sen gick jag till spår fyra där jag skulle ha mitt tåg väntandes. (Sassa, det var inte alls där jag pekade och trodde att det var).;) Det märkte jag då jag skulle gå dit. Trodde där ett tag att jag inte skulle hitta rätt men det gjorde jag. (stolt) Börjar nästan lära mig Sthlm nu efter alla visiter där. ;) Väl på tåget så sitter jag med en kvinna och hennes dotter som också varit på MF finalen, världen är liten. De skulle åka till Bastuträsk, och kvinnan bredvid mig skulle åka till Boden, så alla skulle åka långt. Och jag hade glömt mp3spelaren hemma. Suck. Ja, jag överlevde tack vare min mobil och en helt okej bok.  Väl hemma igen duschade jag och hoppade i sängen och sov två timmar för att sedan åka till Piteå och ta spruta. :S Men det gick bra! Börjar kännas lite bättre nu. :) Just det ja. jag skulle ringa Frida ikväll. Det glömde jag! Får skriva upp det på min komihåg lista till imorgon! Ikväll har Karin och Åsa varit här. Kul att se Åsa igen, var så längesen! Haha, de tjejen är då inte blyg. Jag ville öppna och fixa min oljelampa jag fick av Karin i julklapp. Så jättefin är den! Iaf, så behövde man en korkskruv till att öppna den. (tro det eller ej). Har jag en sån? Svar nej. Så vi ringde på hos grannarna, eller Åsa gjorde det. Och mina söta grannar öppnade och visst hade de en sån! Hon trodde vi var försäljare först. haha Så söta! Sen bara "Bor ni här" Jag:" Ja, jag bor här, en trappa upp till höger.." "Nej men då måste du mena en trappa ner". "Nej, men då menade jag här till höger". haha Inte var jag väl förvirrad inte? ;) Hade iaf söta grannar till vänster om mig.! (A)
Jag hoppas att jag, Åsa och Sofia kommer att ses nån gång tillsammans snart. Precis som det var förr i tiden...

Imorgon måste jag packa, både till Sundsvall och till Thailand. Tänkte ikväll se över vad jag har för kläder som jag vill ha till helgen och lite sånt. Förhoppningsvis kanske jag kommer i säng före tolv inatt. (Hoppas)

Iaf, tack Sassa, Anna, Carola och mr Johnsson för en fabilous and wonderful kväll! I LOVE you guys! Snacka om att man fick energi, ork och glädje! Det gäller nog oss alla tre! Mer än underbar helg!

Ha det gott mina vänner! Nästa stopp Sundsvall!

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om man tänker efter så avr det ju faktiskt riktigt bra att vi bodde på det där hotellet första gånge, eftersomd et nu blev så himla mycket bättre liksom :) Och det var roligt det där som hände när du skulle på toan på morgonen. Lite synd att en del saker bara förstås av dem som var med. ;)Hoppas du vilar ut nu ordentligt inför bilfärden och hela helgen i Sundsvall! Saknar dig och TACK för allt!

2007-03-15 @ 00:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback