"Gulleflickan"

Igår lyckades Emma få mig att följa till Piteå till PDOL mot alla odds. Jag fattade inte ens att det var PDOL vi skulle till då vi for en full bil mot Piteå. "Så går vi omkring där på området". Jag trodde seriöst hon menade att vi skulle gå omkring på själva området i Piteå. haha Det är JAG det. :p Nåväl. När vi hade betalat in oss och gått en bit så passerar det ett gäng och så skiner en kille upp och utbrister "HEEEEJ" till mig, värsta glatt. Jag vänder mig förvånat om för att se vem det var. Det var en lååång kille, för jag var tvungen att böja mig uppåt haha. Men jag måste säga att jag har inte den blekaste susning om vem killen var. haha
Och nån blev visst väldigt förvånad då denne person kollade sitt kontoutdrag. DET var kul att se! :D
image100
Igår fyllde också farmor år. Var och hälsade på med mamma och pappa. Haha det var såå pinsamt då vi skulle därifrån. Det var nåt kodlås när man skulle ut därifrån. Jag trycker på en knapp i hopp om att den ska öppnas, för att man gör så på många andra ställen. Så släcktes alla lampor på avdelningen. Liite pinsamt bara. Sen var pappa nog smart att slå "112" som kod. Väldigt intelligent. ;)



Idag var en vårdtagare sååå söt. När hon ser mig utbrister  hon "Oj vad sommarfin du är. Vad är det dom där kallas? Tunika va?". Jag blev helt förbluffad. Hur kunde hon veta vad det hette och allt? Ja jag säger då det...Man slutas aldrig att förvånas inom detta jobb. Har hunnit få några smeknamn genom denna tid jag jobbat (sen april förra året). "Lill-Sara" är väl det vanligaste. Men det nyaste är "Gulleflickan". haha Det var sött tycker jag!

Sova nu, jobba imorgon. Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Madelen

Det blir Socionom i Umeå! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback