I´m coming back to Piteeåååå!

Nu tänkte jag försöka ta tag i mig själv och skriva om den underbara helgen som var förra helgen!

25212-58
Sötaste Carola! Så charmig!

Efter en sömnlös natt så hämtade jag Anna x2 och Kicki på järnvägsstationen kl 06:11. Jag var där en kvart före de här gången. ;) Det var bara jag och en äcklig snubbe som spottade på golvet hela tiden där. Men till slut kom de alla! Efter lite kramkalas så fortsatte vi mot min lägenhet där vi bytte om och gjorde oss klara. Sedan ringde jag mamma som skulle komma och skjutsa oss! (För vi trodde ju faktiskt att vi skulle rocka loss på efterfesten, så att jag inte kunde köra)

Väl i Piteå gick vi in på en mycket exslusiv affär och köpte en blomma och en kruka som vi skulle ge till C som "tack -för-denna-norrlandsturné". Vi var rätt stressade och var därför ganska snabbt på väg till havsbadet. Väl där säger den sura tanten i receptionen att vi minsann inte FÅR köa till Carola där. Vi försöker säga att det kommer att komma många fler än vi som vill köa, men hon fattade inte. Men vi fick tillslut sitta där ändå för att vänta på att "en" skulle komma så vi kunde lämna våra väskor i denne persons rum! Hon blev ganska paff när hon senare insåg vems gäng det var. haha Kanske var det därför ryktet senare gick om att vi varit där så länge och köat? :P

Nåja, vi satt och väntade och fördrev tiden så gott det gick. Efter några timmar kom Johanna, Cissi, Anna och Jennifer också och joinade vår klubb! Till slut kom Anderas och gänget så vi kunde lämna våra väskor och byta om! Sedan gick vi tillbaka till "våra" soffor! Hägg gick förbi där några gånger. "Visst har jag söt klänning?" Såklart svarade vi! Hur söt som helst var den! Och så presenterade hon oss för en reporter hon hade med sig. En rolig grej var ju också när Lotta försökte få henne att gå en annan väg och så säger C "Men jag VILL gå här". haha Så söt! She know what She want! Ja lite sånna saker hände och skedde då!

Sen när vi köat i sisådär 12 timmar så inser vi att matgästerna (som är typ alla andra utom vi) ska gå in före oss! Vi fick ju panik. Men en av folket som jobbade där råkade vara Davis som gick gymnasiet här i Ä-byn. ;) Så han var snäll och förstod oss så han skulle följa med oss genom folkmassan så att vi skulle få gå in först. Men då kommer A istället och så gick vi in bakvägen! Var roligt att se hur alla andra (vi i vanliga fall) springer in som galningar för att få bra platser och så stod vi bara där och log)

Konserten var i alla fall grym! Känslosam med både skratt och gråt! Det var så sött när Carola presenterade oss för publiken. <3 "Jag känner mig som en storasyster till vissa". Att få bekräftelse på något som vi också känner, på det sättet liksom. Hon var så söt så det inte är sant! Men det roligaste var minsann när hon berättade om hennes första gång hon var i Piteå. Själva historien hade jag hört förr men det var så roligt då hon halvsjöng den också!

"Jag låg där och solade,
och sedan blev det mörkt.
Alla människor stod såhär
och tittade på mig... 
ja.. jag var ganska snygg då!  
trodde jag iaf...?"

"I´m coming back to Piteååå!" Den var grym såklart!

25212-59
Vi diggar!

Efteråt stod vi vid sidan om med vår blomma och medhörande kort och väntade på henne. När hon såg den så kom hon till oss och så läste hon kortet (för vi ville ju se hennes reaktion). Så sött "Ett hjärta för varje person av oss". Men det var faktiskt världens sötaste kort. :) Charmtrollet dära!

Men det mest komiska var ju ändå hennes förklaring efteråt till oss. "Nu får ni ju det till att låta som att jag har värsta busken, men det är bara lite stubb, fast det är ju nästan ännu äckligare". haha

Ja det var iaf lite om helgen! Det var helt underbart. Går inte att beskriva allt. Men fatta vilken kondis hon måste ha, vi var ju helt slut av att bara ha stått och hoppat och skrikit hela kvällen. Hon springer ju runt som en tok också OCH sjunger!

När allt var över insåg vi att vi inte orkade festa! Så vi lät min snälla vän Natta komma och hämta oss och så åkte vi och käkade och sen åkte vi till Ä-byn igen! Morgonen efter var det dags att vinka av Kicki så då blev det kramiskalas igen. Så sorgligt! Sen åkte vi till Storforsen så att Annorna skulle få se denna kända plats. De gillade det! Det är så fint där! Visade såklart scenen också. ;)  Sen blev det lite mer mys och snack och lite mat. Sen fick vi ett ryck och bestämde oss för att se framemot sommaren då vi ska ses igen! MYS! <3 Hoppas bara allt löser sig!!

Sen var det kramkalas till Annorna också då de skulle åka på kvällen. Det var så sorgligt. Sen på kvällen när jag skulle sova så kändes det jättekonstigt och ensamt! :( Men nu ser vi framemot sommaren som kommer med stormsteg!


Det var om helgen i kortaste laget. Går inte att beskriva. Jag sakner er så mycket! Längtar till vi ses nästa gång mina vänner! Älskar er!

Idag har jag varit på byn med Karin. Älvsbymässan går av stapeln idag! Men det var riktigt ingenting att se! Vi gick -40 kr på grund av inträdet och sen var det typ INGENTING där inne. Men vi såg iaf en polis, syon från gymnasiet och Anders från så ska det låta ni vet? Han var där och sjöng. Han som spelade piano ni vet. Tror han hette så iaf! Yeah. Vilken bedrift. Vi lämnade placet ganska snabbt och sen gick vi upp mot byn och kikade lite på MIM!  vi gick in på Gårdings också. Om man kan bli kär i saker så blev jag kär i en parfym! Dumma Karin som lockade mig till den. (A) haha (Men jag köpte den iaf inte och det var bra) Men jag vill ha den!! VIll ha!! Sen åt vi en glass och sedan gick vi hemåt! Ikväll blir det ferre! Ska bli kul för det var så himla länge sen jag festade. Har alltid jobbat typ. En från jobbet ringde idag också och frågade om jag kunde jobba imorgon, men jag sa nej. Nu ska jag faktiskt på fest! Hoppas verkligen att det blir kul!

25212-60

Parfymen jag blev kär i! (A)


Det var min bedrift för dagen! :D Finally!

Ett hjärta för var och en av oss! <3 -Systrar!

Kommentarer
Postat av: anna

Så kul att läsa om allt igen. Jag har berättat om vårat "köande" för farmor idag (minsta detalj avr med) hon var SÅ intresserad av att höra. haha.
Och det där med Lotta var ju så kul, ingen av dem gav sig ju. Bara fram o tillbaka, men Carola är envisast, haha ;)
Snacka om ryck alltså, haha!
Älskar dig, älsklingsSara <3

Postat av: Jenny

hm , det var mycket likt min kusin som tittar mot kameran & ler .. ;)

2007-04-28 @ 22:58:51
URL: http://tjohalia.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback