Tiden går vare sig man vill det eller inte



Idag har varit en mycket händelserik dag. Har fixat samhälls B kursen som inte har blivit av förut. Jag klarade fas c på datorn på körskolan och jag har bokat körlektioner också. Ett steg närmare.
Tyvärr ska vi ha religion prov samma vecka som jag fyller 18. Jag förstår mig inte ens på instuderingsfrågorna. Och det värsta är att jag är helt seriös! Ska höra om det finns möjligheten att få göra ett hemprov istället så kan jag göra bort det och sedan konsentrera mig på körkortet. Jag måste tvinga mig själv att gå och prata med henne imorgon. Jag bara måste det.

Det enda som jag glömde bort idag var att posta en stipendieansökan till "Thailandsprojektet". Får lov att fixa det imorgon.

Tiden 

Tiden
går vare sig man vill eller inte, men jag vill ha mer tid så jag klarar av att hinna med allt! Provet där krånglar till det så onödigt mycket och jag måste fixa det eller också måste tiden stanna upp för ett ögonblick. Jag kräver något som inte ens är möjligt. Tick tack tick tack. Tiden går, tiden går. Varför sitter jag här och slösar bort oändligt mycket onödig tid som jag kan ägna åt betydligt viktigare saker. Men jag tycker om att skriva och vill utveckla mitt skrivsätt så det är väl därför jag sitter här och slösar bort en massa med dyrbar tid!

Vad gör man med tiden när den bara går och går? Det är svårt att svara på när man ser den rinna som sanden i ett timglas som sakta men säkert försvinner ner i den försvunna tiden.

Det är svårt att bara se tiden rinna förbi ur ögonvrån när man vet vad som väntar runt hörnet. Tiden som går kommer aldrig någonsin igen. Det är dagarna som går som är livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback