Mys utveckling

Nu när My passerat 6 månader tänkte jag skriva lite om hennes utveckling. Men tangentbordet på min dator är knäppt. Måste trycka hårt och då menar jag jättehårt på vissa knappar, bland annat spaceknappen. Man blir ju knäpp av mindre... Så...Återkommer kanske från mobilen vid ett senare tillfälle. ;)

Tillsvidare får ni se årets julkortsbilder. :) hehe
 
 
 
 
 
 Sådär. Nu har jag lite tid... 
 
My har alltså passerat 6 månader och är så med i matchen. Hon kan sitta, krypa och även ställa sig upp själv mot saker. Detta hon gjorde idag för första gången på Nimbys faktiskt) (det går undan minsann) hon är ännu tidigare än vad Melissa var så vill gärna hon lugnar sig lite. Hon behöver ju inte ha bråttom med att gå tycker jag! 
 
Men det här med att äta... Det är hon inte lika snabb med. Enda som fungerar bra är gröt som "klämmis", och även lite smoothies. Har köpt egna "refillpåsar" som klämmisar, men de är ju inte lika stadiga. Men hoppas hon ska vilja äta hemmagjort i dem framöver.  Att göra egen gröt i sådan påse funkar bättre än med sked men ändå inte bra.  Men idag blandade jag i gröt i en tom "köpes" smoothiepåse, blandat med päronpure och bröstmjölk. Det gick hyffsat. Men var ju bökigt då jag inte har något smart att ta hjälp av för att fylla på den med. Men jag hoppas hon accepterar de jag har snart. Eller skeden förstås. Det vore ju såklart enklast. ;) 
 
Nätterna är dåliga. Hon vill snutta jämt. Men på söndag ska vi ta tag i nätterna. Bvc tycker jag ska sluta amma på nätterna för att hon ska få bättre aptit på dagarna. Hon går inte upp så bra i vikt nämligen. Men jag tycker ju inte problemet är att hon inte är hungrig itan det där med att matas med sked... Nåja.  På söndag har vi sagt det är dags.. Men jag har sagt att hon måste ju få äta ersättning om hon nu verkligen är hungrig på nätterna men att vänja av med amningen är ju om inte annat skönt för mig.  Då kan jag ju få avlastning. Inte ens välling vill hon ha. Men har inte försökt på länge nu så ska nog försöka snart igen. Jag älskar välling.  Så enkelt pch smidigt.  Jag hoppas ju på det. Bara blanda, värma och så kan hon dricka den själv... 
 
Men tycker hon snuttar lite mindre ofta nu på nätterna och ikväll åt hon en halv klämmisgröt och lite frukture så det finns väl ett ljus i tunneln...  Det jobbigaste nu är helt klart maten..  Tänk så enkelt det var med Melissa.  Hon bara gapade och åt allt...
 
Har iaf beställt sådana där vyssan lull tassar till spjälsängen så kan vi testa gunga sängen lite. Ikväll strök jag henne på huvudet tills hon somnade och det ska jag testa första gången hon vaknar inatt. :)
 
Jag bara babblar på... Annars då? Hon förstår ju mer och mer. Men det klassiska "var är lampan" tycker hon inte alls om... Haha hon tycker att vara smart är onödigt... Hon kan ju ta sig fram istället. Haha
 
Hon älskar när vi sjunger babblarnas stompalångsång och imse vimse spindel. Melissa är ju förstås också jättekul och så även hundar. Hon vill gärna ta på dem och klappa. :) izzy är också kul men inte som hundar!  
 
Nä nu är jag lite öm i högerhanden då jag hållt mobilen så konstigt. Det var väl det viktigaste jag fått ner i iaf. 
 
Då önskar jag er en god jul & gott nytt år ifall vi inte hörs innan!  Kram till er få som fortfarande tittar in här och läser! <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas det lättar lite med maten, förstår verkligen hur frustrerande det kan kännas. Vem vet, om en månad kan det se helt annorlunda ut. Annars verkar hon vara en snabbis på det fysiska. På gott och ont. Hihi.

Svar: Haha ja det är verkligen på gott och ont. Ingen vila här inte ;) får se vad de säger på bvc imorgon. :)
Sara

2015-12-21 @ 08:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback