Besök i Kuoksu och renskildring!

         Där mumu! Där mumu! Och så pekar hon på kossorna. :) Vi stannade först för att lämna av Ayya i Kukkola och där finns ju förstås kossorna. :)


Sen kom den vackra utsikten. :)
 
 
Haha lite mörk bild men man ser ju glädjen! Melissa och pappa som busar med vattenkannan hos faster Ninni! :)
 
Melissa var fascinerad av de "stora" pojkarna. :)
 
Kom på helt spontant att vi skulle åka upp dit då Henke ändå inte kunde bygga. Så sagt och gjort. Vi fick även med farmor Manni. :) Hade underbara 2 dygn där uppe i Kuoksu. Vi körde in i Pajala innan vi körde dit och då fick jag syn på "Carolacarros" mammas affär. Så jag gick in dit med Melissa och sa "Hej Carro" :) haha Kul att se hennes min alltså! Synd att hon inte var ledig så hade vi kunnat ses mer. :)
 
Vi var ute och busade och badade en massa annars och så var vi på renskildring. Alltså herregud så maffigt. Och Melissa tyckte det var jättekul fast det var sjukt sent för hennes tider. Vi åkte hem klockan 23. Trött tjej då minsann! Hon började härma hur renarna lät och var allmänt söt! Sötungen våran!
 
 
Trött tjej med snutte å tutte redo! :) hihi Och rätt pigg farmor och pappa! ;)
 
Tusen renar på samma ställe. 
 
 
 
Conny i blått och Katarina i rött!
 


Tycker den här blev rätt cool när man ser att renarna springer där bakom :)
 
 
Den här undrar jag, vad fasen gör pappan som fotar!? ;P 
 
Hihi gillar den här bilden. Rätt cool sådär i motljus :) Melissa trött och mamma vet jag inte riktigt vad hon sysslar med. ;)
 
Connys mamma :)
 
 
Diskussion mellan stor och liten. :)
 
 
Blev mycket bilder från renskildringen nu men det finns så många att välja bland så jag vet inte vilka jag ska välja. :) Kan verkligen rekomendera att åka på det om ni har möjlighet. :)
 
 Annars har vi spenderat senaste dagarna (kanske veckor) med att bada en hel del. Nu återstår en sväng till stugan igen härnäst! :) Får se hur länge vi stannar :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte fina bilder ni har tagit. Renskildring har vi också varit på i kuri för 20 år sedan och det är mäktigt.

2014-07-20 @ 06:39:36
Postat av: Anonym

Vilken solnedgång <3

2014-08-19 @ 10:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback