Snipp snapp slut så var dessa trevligheter slut!

 
 
                                                            Bilder från instagram!
 
Oj vad helgen gått rasandes snabbt! Vi har hunnit så mycket trevligt! Fredag var vi äntligen ut och åt vår middag + efterrätt vi fick av mitt jobb i bröllopspresent. (Hur gulligt var inte det av dom)? Så mysigt. Det var på Golden Dragon. Jag åt (detta är till Karin) ;) plankstek och Henrik åt fyra små rätter. Och till efterrätt åt vi båda bananasplit. :) Mycket nöjda och mätta i magen gick vi därifrån.
 
Därefter gick vi och handlade på coop bara vi två. Det är INTE ofta det händer. Jag njöt litegranna faktiskt. Rätt skönt! Under tiden var Melissa i busiga händer (Sofie och hennes kompis Jennie). Hon fick vara vaken så länge hon ville dagen till ära. Hon var ju sjuk så hon somnade till redan kl nio i soffan och sov en timme, och sedan sov hon mellan tre och fyra. (Jätteknasigt jag vet), så hon somnade först 21. Då kan man ju tycka vi skulle få sovmorgon? Nåja, det funkade, hon sov till typ sju om jag minns rätt. :) Men natten till idag sov hon till halv åtta, och somnade 20.00. Men då skulle vi ändå få sovmorgon efter lillans farmor sovit här. :) 

Så där kom jag in på trevligheten nummer 2. Henriks mamma har alltså varit hos oss i ett dygn. Vi gick på stan och blev bortskämda (eller lillan blev bortskämd) och fick lite finkläder. Bland annat en klänning som jag tror kommer bli jul och nyårsklänningen. Dock tror jag att hon kommer få ha den även innan, men med mer "vardags" tröja under (den är i linneformat så att säga). För tycker det är onödigt om hon inte använder den annat än på julafton... :) Och en varm och gosig filt som jag letat så länge efter. :) Bra att ha i bilen och kalla dagar i vinter i  vagnen. På tal om det så kan jag säga till Emma att jag hittat fårskinnet till slut. ;) Så nu blir det att göra hål. Hur gjorde du? För att få hålen rätt? 
 
Annars såg vi film och hade det mysigt på lördagskvällen. Jag kommer inte ihåg vad filmen hette men jag har även glömt att fråga om slutet. ;) haha För jag somnade förstås med en timme kvar. ;) Och så fick vi en lång sovmorgon idag. Underbart.  :) Jag vaknade klockan nio av mig själv. Sååå skönt! 
 
Och idag har vi varit på Nimbys med familjen Söderberg/Johansson och sedan beställde vi hämtmat och tog hem till oss och hängde här tills det var dags för de små att sova... Nu blir nog att se lite serie tror jag. :) Eller om det är något bra på tv... Återstår att se! :) 
 
Nu väntar en ny vecka. På tisdag fyller jag år som ni kanske redan vet. Kommer bli en konstig födelsedag då mitt storta hjärta inte är hemma. :( Jag älskar att fylla år och få uppvaktande på sängen. :) Jag jobbar till 12 och sedan blir det att hämta lillan (då hon vaknat) från förskolan och så ska vi sätta oss i bilen och köra till byn och till min bror som också fyller år... Lite besvärligt att dela dagen jämt. Visst att vi behöver ju inte fira samma dag, men för familjen är ju det enklast. Hade det inte varit för att jag var själv så hade det inte varit ett lika stort problem. Då hade jag absolut sagt att familjen kunde komma en helt annan dag. Typ idag. :) Nästa år blir det kanske så istället. ;) Sedan blir det nya trevligheter nästa helg och den helgen lär gå minst lika snabbt!
 
Så om nu någon som läser detta har tänkt komma på tisdag så är vi hemma först vid 19.30 skulle jag tippa! :) Och även hela onsdagkväll och från 12 förstås!
 
Hej å hå! Nu väntar soffan!

Kommentarer
Postat av: Emma

Mysig hög ni verkar ha haft:) och skönt om de blir att sova till efter 07, då ka man inte klaga:)
Jag satte fårskinnet exakt som jag ville att de skulle sitta i vagnen. Satt alltså först dit åkpåsen och drog igenom lila spännen, sen la jag fårskinnet som jag ville ha de och gjorde ett litet snitt exakt där bältet skulle komma ut med en vass liten kniv. Jätte enkelt och jättesmidigt! :)

Svar: Nä det var verkligen perfekt på en ledig dag! :)
Sara

2013-10-13 @ 21:04:17
Postat av: Karin

Vilken trevlig helg! :D vad mysigt med middag! Gott gott!! haha du vet att jag hade frågat vad ni åt om du inte hade skrivit ut det ;)

Postat av: mamma

Vad kul att ni fick gå ut på den efterlängtade middagen,ni har då myst på i helgen och va kul att Melissa fick träffa Farmor de myste på förstår jag .Hoppas att nästa helg blir mysig också:)

2013-10-14 @ 16:01:53
Postat av: Erika

Så härligt med middag bara ni! :)

Svar: verkligen <3
Sara

2013-10-17 @ 15:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback