Nu känns ljuset <3



Har varit på den härligaste vinterpromenaden hittils denna säsong! :) Så härligt! Fattades bara lite sällskap, fast samtidigt var det otroligt skönt att bara traska och fundera för mig själv. Höra knastrandet under fötterna och solen i ögonen. Underbart! Började tänka på sista kvällen i Indien när vi promenerade hem från restaurangen strandvägen. Lite samma känsla fast ändå så olika!

Jag verkligen känner i sinnet att vi går mot ljusare tider. Så underbart. Det är ju så förbaskat mörkt på vintern så det är så underbart att veta (och känna) att vi går mot ljusare tider! Wonderful!

Senare idag ska vi fara en snabbis till Ä-byn. Henke ska hälsa på Tommy och ge han en liten present från Indien och även "Kappan". Medan han gör det åker jag till min mamma som är ensam hemma denna helg då pappa och Mats är och skottar i stugan. :) Jag ska äta gomiddag med henne. :) Tanken var att jag skulle hälsa på Jonas också, men han jobbar hela lördagen. Ska ringa ändå och höra om han råkar ha tid att komma förbi Nystrand. Var så länge sedan jag såg han! I oktober närmare bestämt, dagen innan min födelsedag...

Nåja, jag ville bara förmedla min glada känsla över att det är ljust ute! Tänk vad solen och ljuset kan göra med en! :D


Kommentarer
Postat av: anna

Håller med om det med ljusare tider, så skönt det är. Blir på bättre humör. Mörkret som varit är ju hemskt!

2012-01-14 @ 21:59:37
Postat av: mamma

Härliga bilder.Tack för besöket.Härligt nu är det ljust kl 15 underbart hoppas att kvällen blev bra.

2012-01-15 @ 07:36:54
Postat av: Anna-Maria

Så ni fick även sol i piteå, så skönt! Man blir verkligen lättad på något sätt. Och indien känns så otroligt avlägset bort, känns inte ens som att vi varit där.. buhuh :(

Postat av: Karin

Så härligt :) det känns att det är ljust längre nu! :)

2012-01-15 @ 16:25:42
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback