Jokkmokksmarknaden 2012








Ja. Jokkmokksmarknaden 2012 har passerat... Och denna gång utan magsjuka! Verkar vara vartannat år jag åker dit just under fredagsnatten. haha Nästa år ska jag banne mig inte ha det heller. Tycker jag haft min beskärda del just den helgen. Nästa gång får någon annan åka på det i så fall tycker jag! ;) haha



Det var ju ruskigt kallt. Vi har varit andra gånger då det var över -30, men inte så här kallt. På morgonen var det -41 i Jokkmokk, (-36 i Kuri). Och runt -36 låg det nog ungefär på dagen i Jokkmokk också. Det blev två svängar ut på marknaden och sedan värmde vi oss i rälsbussen! Men det var faktiskt en riktig upplevelse att vara på marknaden i sådan "extrem" kyla. För det är det faktiskt tycker jag. Inte ofta det är sååå kallt. Och det gick ändå förvånansvärt bra! Det blev lite fynd! Eller ja, inte så mycket. Plastpåsar och en grej till vår sådan här plastfoliegrejkapare (vaddetnuheter), godis (kola), ullstrumpor (eftersom jag hade bomullssockar under mina tjocksockar så blev det kallt på en gång) och ja det var allt för oss. Jag köpte både tunnare ullstrumpor och riktiga tjocka! Så nu klarar jag mig hädanefter. Måste dock köpa mig till nästa vinter några riktigt varma skor! 
 
Tack alla för en underbar helg! <3


Här ser ni stugan och alla byggnader. Den lilla stugan bredvid bilen ni ser där är "min och henkes" :) Där sover alltid vi. :) Supermysigt! Den är egentligen mormors. Har många fina minnen med mormor där innifrån. <3 Jag tog med mig fyra ramar och lite mysgrejer för att göra stugan mer hemmatrevlig. En av ramarna var sista kortet som tog på mormor tillsammans med lillEmma (som numera är stor) :) En annan är på mormor, morbror, mamma, moster och alla barnbarnen på mormors 60-års fest tror jag det var! De andra två var på mig och Henke. :)


Pappa visar tydligt med muschen att det var kallt! Här hade vi dessutom alldeles nyss gått ut!


Jag på marknaden! haha Som en packad sill, så mycket kläder hade jag på mig (som ni ser) :) haha


Mycket trevlig helt som sagt. <3

Kommentarer
Postat av: Carro

Ni verkar ha haft en toppenhelg! :)

Postat av: emma

shit jag beundrar er som gick på marknaden i denna kyla!! strongt!! =)

2012-02-05 @ 17:43:57
URL: http://ouzzo.blogg.se/
Postat av: anna

Mysig helg! Vad gulligt med fotona i er lilla stuga! Jesper hörde om en vars son skulle med på marknaden(var från Ö-vik tror jag) och var typ 14. Han vägrade ha med täckbyxor. Lycka till liksom :)

2012-02-05 @ 18:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback