Tips på kaka, glögg & te!


Idag har jag min lediga dag inför allt kommande helgjobb jag har framför mig. Har julpyntat klart nu :) På fredag kl 20:00 (när jag slutat jobba) kommer vi att tända alla adventgrejer och "skåla" in advent med lite glögg kanske :) Just nu är svärmor och ska köpa grädde så ska vi göra "glöggrädde" vilket jag aldrig hört talas om förut. Jag har nämligen bakat "kladdpepparkaka" :) Receptet hittade jag i
Bambis blogg. Och till det står det att man ska servera, eller kan servera, glöggrädde till. Så det ska vi testa. Och då bestämde vi att dricka glögg också. Så nu är det julmys på riktigt. :) "Norrskensglögg", har ni smakat det? Mycket gott :)

Skål till julen höll jag på att säga. :) Men det kan man väl nästan säga! Så det blir att fika och mysa framför tv:n tror jag resten av kvällen! Och dricka mitt juliga chaite :) Mums! Så sjukt gott, och det är det enda te jag verkligen tycker smakar lika gott som det luktar! :) Har ni inte smakat det så gör det!


Det bruna är det :) Friggs! Grönt te dessutom men smakar inte lika "gräsigt" som grönt te kan göra!

Och sist men inte minst. Glöm inte att kolla och kommentera mina bilder på min bilddagbok, kolla här. Det gäller även dig Mamma :) Man behöver inte vara medlem för att kommentera (eller kika), men ni som är medlemmar, bli gärna vän med mig om ni inte är det. :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas att det smakade gott med glögg. Jag har försökt att kommentera din bild dag bok men det funkar ej.

2011-11-24 @ 17:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback