Halsningar fran Goa

Hej allesammans!

Vi har alltsa kommit fram helt levande till norra Goa. Det ar jattevarmt och skont. Det ar 35 grader i skuggan!! I like that! Kulturen i sig har ar helt, verkligen, helt olikt hur vi ar vana. Nu har jag anda rest ganska mycket i mina dagar och varit med om trafikanter som ar helt galna, men har, det gar inte att forsta om man inte varit har. Man tutar JAMT! Da kan vi inte ens forestalla oss hur det ar i ovriga storre stallen i Indien.

Vi har bokat 3 utflykter och funderar pa en fjarde. Imorgon ar det dags for den forsta, "I Ghandis fotspar". Det ska bli intressant. Vi ska ocksa till ett vackert vattenfall en annan dag, bland annat.

Igar gick vi en svang langs stranden, da fick vi verkligen se the real Goa so to speak. Kossor talar jag forstas om! Sedan har vi ju hunnit se sma, stackars tiggarbarn ocksa. Man ska inte ge dem pengar, for det gar inte ens till dem, de ar ju utskickade, ungefar som i "Slumdog millionar", for er som har sett den.

Magarna har klarat sig bra, fram tilll idag, Henke ar inte sa bra, hoppas pillrena vi har med hjalper. Till pappa kan jag skriva att vi har smakat riktig indisk, stark mat. Och da valde vi anda mild, de fragade om vi ville ha hot. Vi kunde inte fortsatta ata alltsa, tungan brann! Annars ar det god mat, vi slipper alla matstallen med pizza, for det finns inte. Det ar bra, for da tvingas Henke testa nya matratter. :)

Vi badar mycket och vi har aldrig varit med om att havet ar sa varmt och skont, vi njuter sa mycket. Det ar helt underbart! Jag har tagit mig ett flyt till Sussie, som jag lovade.:)

Vi var forberedda pa en stor kulturchock, Henkes mamma och syster har ju berattat mycket, men det ar inte alls sa farligt som vi hade trott :) Dock sa tycker indier att duschdraperier ar overskattat, hela toan blir genomblot nar vi duschar. Varmvattnet har vi inte riktigt fatt till att funka, fast vi vet att man ska trycka pa en knapp innan, vi maste nog testa sla pa den en timme innan :p Men annars ar val trafiken och tiggarbarnen den storsta chocken, men det var vi forberedda pa.

Hotellet ar jattestort och fint, precis vid stranden.

Vi aterkommer val kanske nagon mer gang under resans gang. Ha det bra alla dar hemma. Vi njuter for er skull ocksa. :)

Kramar till er alla!


Kommentarer
Postat av: karin

vad roligt att lasa :) pa vissa stallen har ar det ocksa sa att hela toan blir blot nar man duschar! ibland ar duschen alldeles bredvid sa javlat allt blir blott :P vad hafigt att se massa kor :) ar de vita? :P vad spannande med massa nya matratter :) har ni hotellfrukost ocksa antar jag? det har inte vi, det ar nog det enda som saknas har :P ta hand om er nu och ha det alldeles underbart!! megakram fran patong

Postat av: sassa

ååh va härligt de låter!!

2010-03-14 @ 13:41:48
Postat av: mari-ann

kul att ni gillar goa, jag blev lite orolig när inget hörs. INDIEN ÄR HELT OTROLIGT!

2010-03-14 @ 14:31:12
Postat av: mamma

vad bra att ni har det bra.vad mysigt med utflykten till ghandi det blir spännande att höra hur fint det var.

2010-03-14 @ 14:45:40
Postat av: Emelie

Ha en fortsatt trevlig resa! :D

Kram!

2010-03-15 @ 16:42:16
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: nicklas

låter mysigt syster. Sandra och jag har vattnat era blommor och tagit upp posten idag.

2010-03-15 @ 21:36:59
Postat av: Sofie

Åhhhh lyckos er!!! Jag vill också! :) Kram på er!

2010-03-16 @ 10:54:59
URL: http://sofiea85.blogg.se/
Postat av: anna

Härligt vännen! Fortsätt så :D

2010-03-16 @ 22:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback