Grattis pappa på den stora dagen! :D

Idag är det den 22 september 2009. Vet ni vad det betyder? Jo, min älskade pappa fyller 50 år! Halvvägs till 100. Jag önskar honom att han får leva ett friskt liv och leva 50 friska år till :) Nu är inte han hemma på sin stora dag, utan han och mamma är i Turkiet. Som ni kanske redan vet har mamma också fyllt 50, så denna resa tycker jag absolut att de ska göra, vilket de gör. :) Jag är bara lite avis på solen. :) Så grattis pappa på den stora dagen. (på avstånd). Vilket känns lite konstigt, första gången jag inte är med honom på sin födelsedag tror jag. Menmen... Här kommer en bild på min käre far, som faktiskt inte fastnar på så många kort, han håller sig i bakgrunden minsann. Önskar jag kunde vara med på ett hörn idag. <3



Nu är det ju så här att jag och mamma länge tänkt göra en resa tillsammans. Det beror lite på olika saker när vi kan fara. (Och antagligen min ekonomi också, som just nu är typ i botten). Måste vända den uppåt snart.. "Pengar gör ingen lyckligare, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss" MEN, jag ser framemot den resan med mamma. En mor och dotter resa liksom. Ta igen en massa "förlorad" tid. Fast jag vill spara till en större resa med Henke som vi har tänkt länge. Får se när det blir. Vi lägger undan pengar varje månad till den så någon gång kommer den dock ändå att bli. Så en resa med mamma vill jag det ska bli ändå. Man fyller ju bara 50 (och 22) en gång liksom. :P

Igår, när jag skrev om vad ni tänker på när ni ser en kotte. Jag tänker på Carola. Hon samlar på kottar från olika länder. Det ni ;) Alla har vi våra egenheter. Jag samlar på sand från varje land jag är i. :) Vad samlar ni på?

Har hälsat på Frida, Peppe och lilla Mira idag. Nu fick jag verkligen bevisat att det var för längesen jag har varit där. Hon kan ställa sig upp!! Jag får inte låta det gå så här lång tid till nästa gång. Minst en gång i veckan. Jag lovade Frida att jag & Henke ska bjuda dem på palt någon gång framöver. (Nu när vi testat och vet vi kan)
Frida gjorde även äppelmos till Mira. Och så fick jag idén att testa själv. Så det har jag gjort ikväll. :) Får testa någon gång till gröt eller nåt. Finns det nåt annat man äter äppelmos till ?? <


Stora tjejen!


Det är kul att hjälpa mamma i köket ;) Man kan ju testa dra i snöret och se vad som händer?

När jag pratade med Anna idag på msn och fick även hundratals med bilder av henne så kom vi fram till att jag kan ha en "dagens anna-bild" varje dag i nästan ett år från bilderna vi tog när jag var hos henne nu senast. Haha. Så jag bjuder på två bilder här.


 

  


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för allt stöd Sara <3 Är ledsen för att de kanske verkar som att jag/vi inte bryr oss om ditt problem men de gör vi verkligen. Jag vågar bara inte fråga för jag är för feg, är somsagt ingen prata känslor människa, inte muntligt men skriftligt kan gå bra så du har ju min msn om du vill prata nångång =) massor med kramar <3

Postat av: Anonym

Jag är ju den som samlat på ungefär allt känns det som. Men nu är det inget särskilt vad jag kan komma på. Eller ja, det skulle ju vara skivor i såna fall. Och så är jag expert att samla på "minnen". Alltså typ om någon skrivit en liten lapp så kan jag spara den bara för att det är nåt speciellt med det. Biljetter tillexempel ;)

2009-09-25 @ 17:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback