Ingen roman direkt...

Hej och hå vilken händelserik dag det har varit idag.

Dagen började med att jag får ett telefonsamtal på morgonen. "Stör jag?" "ööh, nää" "Så du kan prata ifred?" "Eh, jaa". haha Och lät värsta morgontrött på rösten. Bra Sara! Det jag beskriver är början av samtalet mellan mig och min sjukgymnast. haha
Hon tyckte inte det stämde med vad läkaren-ortopeden hade kommit fram till sist jag var där. Så hon frågade efter min tillåtelse att ringa och prata med honom. Vilket hon gjorde, och ringde sedan tillbaka till mig mot slutet av dagen. Då hade hon fått prata med min läkare jag hade för två år sedan. (Som är mycket bättre än han jag hade sist). De hade kommit fram till att det måste utredas ytterligare. Hon förklarade hur mycket jag hade tränat sist och att det måste utredas innan jag utsätts för det igen, om det nu ändå inte ger nåt med träning. Så nu skickade hon tillbaka remissen till Ortopeden i Piteå så får jag komma dit igen och förhoppningsvis träffa min första läkare istället för han jag hade sist.! Det känns iaf bra att det är någon som har viljan att ta tag i det, för hos mig finns inte den viljan längre. Jag har gett upp på den fronten!

Sen gick jag till skolan och redovisade. Det gick väl bra. Efter det skulle vi ut på byn och kolla hur vi blev bemötta då en av oss skulle sitta i rullstol. Vi skulle även kolla hur pass handikappanpassat det var. Det var lite kul. :) Malin fick sitta i rullstolen. hihi. Vi hade som uppgift att gå till matsalen, gymnasiet, högstadiet ochbowlinghallen. Vi blev snabbt klara eftersom matsalen var låst. haha Och eftersom jag är född på gymnasiet (känns det som) så gick vi bara snabbt förbi där, jag visste ju vad som fanns för handikappade. haha Såg en skymt av en gammal lärare jag helst inte ville prata med, så jag var fräck och låtsades som att jag inte såg honom. *skäms* Sedan skulle vi gå ända till Ugglan med rullstolen. Och det är svinkallt ute! -18. Jag höll på att förfrysa benen alltså. (hade bara jeans, inte täckisar eller långkalsonger... Huvva! Jag kan inte fatta att jag för typ ett år sedan frivilligt kunde gå ut på en timmes promenad då det var -30 grader hemma i Nystrand! Visst, nu är det här egentligen inte så överdrivet kallt. Men vi är inte vana vid kylan nu... -5 är lämpligt tycker jag!

Sen kom partylite ljusen så jag var på OK och hämtade ut TRE paket och fick skjuts hem av mamma och sorterade allt. Sen har jag fixat med lite bilder på bilddagboken, så nu är äntligen EGYPTEN bilderna inne. Allihopa som jag hade tänkt lägga ut. Det blev en hel del måste jag säga! :) Så nu ligger jag inte efter så himla mycket med alla bilderna där. haha

Nu tänkte jag försöka renskriva det vi kom fram till av den lilla rullstolstrippen och maila in det till läraren, annars kommer jag att glömma det. Sedan kanske det är dags att börja plugga till provet?!? :/

Imorgon hoppas jag att det blir bio och middag med Stina och Emma. Skulle vara grymt kul! :) Och det är faktiskt Stinas födelsedagspresent. Och det är pinsamt att det inte har blivit av än med tanke på att hon fyller år i Juni. Ja, du läste rätt. JUNI!

Tänkte inte skriva någon roman, men då vet ni lite vad som hänt mig idag. haha För er som nu vill veta, men annars skulle ni väl inte läsa detta? :P Vissa har blivit så dåliga på att kommentera medan vissa har blivit skitbra. Skärpning för er som har börjat tackla av lite. ;)

Puss & hej!

Kommentarer
Postat av: emma

ha,ha.. de där me rullstol känner jag igen! men Älvsbyn e väl ändå helt okej rullstollsanpassat lr har ajg helt fel? Piteå var då en katastrof!

2007-12-11 @ 12:00:05
Postat av: Sara

Till Emma. :)

Ja, älvsbyn är ganska bra. Men vi fann mycket fel. Sen dom gjorde om storgatan finns det många brister. Och när man skulle till älvåkraskolan så gick det inte att ta sig in, man måste gå via gymnasiet. och det finns inga dörröppnare när man ska gå igenom. sådana där småsaker som gör mycket för en handikappad som vill ta sig fram själv liksom.. men bättre än piteå är det nog ;)

2007-12-11 @ 13:42:17
Postat av: carro

jaaa jag lever.. saknar dig oxå.. Kraaaamar!!

2007-12-12 @ 17:18:43
Postat av: Anna

okej.. förlåt att inte du eller hon köpte biljett då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback