Lite funderingar



Har tänkt på en grej... Det här med när man ger någon "beröm" för när den har nya kläder, ny frisyr osv. Jag säger det alltid om jag ser det. Det är inget jag egentligen tänker på då, det sker automatiskt för mig. Jag säger till när jag ser någon har nåt snyggt/bekvämt på sig, ny frisyr eller hårfärg. Men varför gör inte alla det tillbaka? Visst, ibland ser man inte om man bara klippt av sig håret lite... Då är det förståeligt. Och så har det ofta varit för mig. Fine so far liksom. Men nu har jag färgat håret mörkt, en på backen jobbet märkte det (och sa det till mig), och Anna har också sett det och sagt det ;) . Men INGEN annan, (förutom en tant som faktiskt märkte det var något annorlunda med mig) :P Varför är det så? Då började jag fundera på alla de som jag brukar "berömma" när de har fina kläder och nya frisyrer på jobbet... Då började jag tänka om jag någon gång har hört dem ge mig en komplimang? Jo, vissa gör det, och ganska ofta (samma personer), men vissa säger aldrig något. Varför är det så? Bara en fundering jag har... Det är ju antagligen inte för att vara elak. Men vissa gör det bara inte. Tänk så annorlunda vi kan vara... Hur olika vi agerar. Sedan kan det ju också vara att om en på jobbet säger det ljudligt så andra hör, då kanske de andra också yttrar sig... Varför är det? Många frågor här... Det är bara något jag tänkt på som sagt. Och jag vet ju att alla är olika, men det här har jag tänkt på många gånger. Så här var det i skolan också...

Kommentarer
Postat av: Leka

Åh, du får lägga upp en bild på dig med din nya hårfärg! Säkerligen görsnyggt! ^^ Jag tror att det i många fall kan ha med avundsjuka att göra.. tyvärr :/

2011-09-16 @ 16:06:53
Postat av: Karin

Ja det är konstigt det där! Har jag också funderat på ibland. Vissa är nog bara "sådär", de ser det säkert och tänker inte på att säga det.. men det är konstigt. Eller så tycker dom att tröjan är ful och säger inget :P haha. Du vet ju när jag tonade håret brunt (liksom från knallblond till mörkbrun, det SYNS ju!) så var det vissa som inte sa nåt :P

Men vad spännande med ditt hår, du får lägga upp en bild! :D Säker superfint, jag tycker du passar så bra i både mörkt och ljust! Hoppas du är nöjd :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback