Sovmorgon :)

Första gången på VÄLDIGT länge som jag inte vaknade av grannen. Vet inte var hon är, kanske på sjukhuset med gubben sin? Igår natt vaknade jag nämligen runt tre av att hon pratade i telefon. Jag lyssnade och uppfattade att hon ringde ambulansen. Jag funderade på att gå ut och fråga om hon behövde hjälp, men så kom jag på att hur ska jag förklara att jag vet om vad som hänt? Sen hörde jag hur de konkade in båren och allt sånt. Imorse var det knäpptyst där. Kändes märkligt faktiskt. Vaknade runt halv nio och var så förvånad att jag inte vaknat tidigare. Det var så tyst. Somnade om och vaknade av att telefonen ringde kl 10. Då var det minsann dags att stiga upp!

1. När gick du upp idag?
Tio typ.
2. Diamanter eller pärlor?
Beroende på situation tror jag. Diamanter kan ju vara fint, och pärlor med. ;)
3. Senaste filmen du såg på bio?
Arn. (Inte min typ av film direkt)
4. Favorit-TV- program?
Tv serier: Vänner. :D Gilmore girls är också mysigt. :)
5. Vad åt du till frukost?
Hm. Ingen frukost, men typ frukost, lunch och middag i ett eftersom jag snart ska iväg. Blev lite tacos ;)
6. Vad är ditt andra namn?
Maud och Erika
7. Din favoritmat?
Hm. Mammas palt kanske. ;)
8. Vilken mat gillar du inte?
Typ potatisbullar, mat med blod i, pölsa, finns mycket jag inte gillar. ;) Kan rabbla i evigheter. ;)
9. Favoritchips?
Är inte så förtjust i chips.
10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Skivan som jag och Frida brände till nyår ;)
11. Vilken bil kör du?
Min egen.
12. Favoritmacka?
Vet inte. När jag var mindre älskade jag mammas rostbiffsmackor på rostat bröd. Det var gott!
13. Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du inte stå ut med?
Egoism, personer som trycker ner andra, personer som inte står för vad dom tycker och inte kan säga det dem tycker ansikte mot ansikte. Ibland kan även personer med väldigt låg självkänsla lysa igenom och ibland kan jag inte stå ut med det. Personer som sårar andra för att själv må bättre. Som även sårar andra på vägen för sin egen vinnings skull, även om de kan ha orsak så får man inte bete sig hur som helst! Jag gillar personer som är ärliga mot mig och klarar av att säga till mig då jag gör fel. Alltså gillar jag inte när personer inte säger till mig då jag gör fel utan då de istället blir sura fe gjort för något jag kanske gjort fel. Falskhet.
14. Vilka är dina favoritkläder?
Har inga direkta favoritkläder förutom jeans. ;) Kläder ska sitta skönt! Utan att skava eller klämma eller se konstigt ut. Vilket kan vara ganska svårt att hitta. ;)
15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Indien, bali, Dominikanska republiken, Maldiverna...
16. Favoritklädmärke?
Har inget direkt favoritmärke.
17. Vart vill du dra dig tillbaka?
Egypten... Eller varför inte lugnet i vår stuga... mmm...eller skidbacken...
18. Favorittid på dagen?
Morgonen, då man har hela dagen framför sig. Men då man ändå är så pass pigg att man vaknat och är trevlig och social. ;) Kvällen är mysig också.
19. Var är du född?
Piteå
20. Vilken är din favoritsport att se på?
Slalom, skidåkning, friidrott
21. Coca Cola eller Pepsi?
Beror på när du frågar mig. Just nu pepsi max. haha ;) Eller coca cola zero. Det är dåligt, för det är så himla mkt sötningsmedel i det!
22. Fotboll eller ishockey?
Ishockey tror jag nog.
23. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Mer kvällsmänniska än morgonmänniska tror jag.
24. Pedikyr eller manikyr?
Varför inte både och?
25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Nej, faktiskt inte.
26. Vad ville du bli när du var liten?
Barnskötare, som mamma. ;)
27. Bästa barndomsminnet?
Det är många, många, många. Alla gångerna i fjällen... Alla semestrar. Alla jularna. Finns så himla mycket att välja bland.
28. Varit i Afrika?
Japp. Egypten. ;)
29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej men nästan på dagis. Jag och min kompis levde iaf livet genom att dra ut allt papper. ;) Sen fick personalen utskällning av mattanten, för hon försvarade oss och tyckte det var personalensfel som inte hade uppsikt på var var var. haha
30. Varit med om en bilolycka?
Inte direkt. Har varit med om då bilen snurrat runt och åkte mot snödrivan. Som tur var var kanterna så höga så vi höll oss kvar på vägen. Minns du Jenny?  Sen då Fridas olycka, var ju inte med, men såg ju allt då jag kom dit. Bilen, blodet osv.
31. Favoritdag i veckan?
Fredag om jag inte jobbar helg. Annars kan en dag mitt i veckan vara bra också, om jag är ledig eller om jag uppskattar livet för fullt. Då är det härligt att leva. :)
32. Favoritrestaurant?
Har ingen favorit tror jag.
33. Favoritblommor?
Liljor. :)
34. Favorit-snabbmatsrestaurant
Skulle väl isf vara max?
35. Äger du en cykel?
Japp! Jag älskar min cykel. Bara vi fixar bakskärmen. ;)
36. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Skulle aldrig få för mig att använda mig av kredit.
37. Läggdags?
Runt 23 oftast. Sällan före 23.
38. Vad lyssnar du till just nu?
Fridas och min skiva. :)
39. Favoritfärg
Mörkröd, men inte vinröd.
40. Hur många tatueringar har du?
Ingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback