Nara doden upplevelse | Snorkling o underbara stranden Ras um el Sid.

Hej allihopa!
Nu sitter vi har igen och tankte uppdatera Er lite sa ni vet vad som hander har nere i Afrika. Fortfarande helt underbart har. Jag kan inte forsta de som inte vill aka till Egypten. Vilket land! Visst finns det manga nackdelar med landet ocksa, men det ar ingen ursakt att inte aka hit. Shit alltsa! Jag slutar aldrig att forvanas av detta underbara land! Det ar sa haftigt att vara har. Allt ar sa underbart!

Igar vi och snorklade i nationalparken Ras Muhamed. Oj sa kul det var! Vilket aventyr alltsa! Forst stannade baten pa ett stalle dar vi snorklade. Det var som att simma i ett megastort akvarium, fast mycket, mycket haftigare. Sa himla klart vatten att det inte gar att beskriva. Sedan stannade baten pa ett annat stalle dar vi snorklade alla pa ett led typ. Det var da vi fick se en lejonfisk. Vi var tva meter ifran denna lejonfisk som kunde ha dodat oss pa fem minuter. Pa tredje stallet fick vi snorkla eller gora vad vi ville helt fritt. Vi hoppade&dok fran baten och snorklade lite och matade fiskarna med brod. Shit, visste ni att fiskar gillar brod... Det visste inte vi. Helt plotsligt sa kommer det huuuur mycket fiskar som helst och slass om brodet vi hade. Haftigt! De naffsade oss i fingrarna ocksa. Mellan de tre stoppen sa solade vi mest. Underbar dag!

Alla har tror antingen vi ar engelsman - vilket ar en komplimang. Men manga har ocksa sagt ryskor -why vet vi inte. Annars gissar manga pa svenskar ocksa. Det ni!

Ska beratta en kul grej som hande da vi skulle ata buffe har. Det var typ en fest och aven buffe da. Men det var inte sa mycket till fest, lite magdans, clown och trollkarl. haha Iaf, och sa nar vi har hamtat maten sa kommer det en som jobbar pa detta hotell och bar vara tallrikar. Sjalvklart blandar han ihop tallrikarna sa vi snabbt byter nar han har vant sig om. Som i vanner ni vet. haha. Sen skulle vi hamta mer kalops och vi ville verkligen inte att han skulle komma och bara tallrikarna igen. Vi tyckte det var lite pinsamt. Vi tittar oss snabbt over axlarna och Carro utbrister -Dar  ar han!! Och jag bara -SPRING. Och sagt och gjort, det gjorde vi ocksa. Man kan ju fraga sig om inte det var mer pinsamt. haha

Igarkvall satt vi vid poolen och da doppade jag foten i vattnet... sa sa jag att nej gor inte sa dem har precis klorat. Och jag typ bara -jaha! Da sa Carro typ att -ja vill du att jag ska putta i dig sa du vaknar i morgon och all farg e borta pga klorblekning hahahaha

Sedan kan jag ocksa beratta for er att typ alla tror att vi ar systrar, for vi har sa lika ogon. Det ar lite kul, for det skulle ju betyda att alla kineser skulle vara syskon. haha

Kan ocksa beratta att varje dag nar vi ar pa stranden - Ras um el Sid. Sa slutar dagen med att vara solstolar ar i princip i havet utan att overdriva. Det ar ratt kul. Vattnet stiger ju allt mer mot eftermiddagen och sa nar vi tittar oss omkring dar vid tva tiden sa simmar det supercoola fiskar runt om oss. Skitkul och haftigt!

Hoppas ni fattar vad jag skriver for det gar inte att beskriva sa bra. Men vi har det iaf alldeles, alldeles underbart!



Soliga halsningar fran mig!
Vi har nya namn ocksa forresten jag ar Saraben och Carro ar Kairo. haha puss och kram. skot om er.Puss

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul och spännande!
Och jag evt att fiskar äter bröd, de äter det mesta ;) Typ från majs till nötringar ;)

Postat av: Anonym

åååh vad kul ni har ;D hur ser en lejonfisk ut? :o

2007-11-07 @ 22:03:41
Postat av: Anonym

ååh vad kul ni måste ha det!

2007-11-08 @ 12:41:16
URL: http://powercarola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback