2013 års lista

En sådan där nyårslista! :)
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, många saker. Gifte mig bland många andra. :) Min absolut näst lyckligaste dag. <3
 
 

2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inga nyårslöften, men däremot hade jag väl några egna mål och sådär. Som jag har försökt att tänka extra på. Må bra mål, ta hand om varandra mål och att njuta av allt i vardagen-mål. 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja både Erika & Tommy, Karin & Stewen.
 
4. Dog någon som stod dig nära? Ja tyvärr. Henriks pappa. Det värsta vi varit med om. Världens bästa och snällaste farfar. Med ett hjärta som alltid satte andra främst. <3
 
 
5. Vilka länder besökte du? Grekland, Kreta - Georgioupolis
 
 
6. Är det något du saknat år 2013 som du ha 2014? Nä, så tycker jag inte man ska tänka. Man ska njuta av nuet och av det man har just nu. Men det är klart det alltid finns något man vill ha. Man strävar ju alltid efter mer. Bland annat en STOR säng, men det har vi ju snart. :)

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 6:e februari (Då vår älskade Sune lämnade oss), 15:e juni (vår bröllopsdag), 31:a juli då Melissa fyllde 1, 13:e augusti (Då Karin & Stewen fick sin Ella), 6:e dec (Då Erika & Tommy fick sin Elwin).

8. Vad var din största framgång 2013? Oj, framgång. Vet inte riktigt. Men jag har nog uppskattat livet pga av omständigheterna på ett helt annat sätt & prioriterat det och dem jag mår bra av. (Som man alltid ska göra). Även lärt mig till viss del att släppa det jag inte kan påverka och inte låta negativa energier påverka mig. Och att jag fick en fast tjänst efter många års slit. :D

9. Största misstaget?  Tycker inte man ska ångra saker (inte för att misstag behöver vara något man ångrar) men visst finns det saker jag tänker att "jag borde ha gjort si eller så". Men ingenting som jag går och grämer mig för.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nä, bara förkyld x antal gånger i höst.

11. Bästa köpet? ÖGONOPERATIONEN!! Utan tvekan!
 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Ögonoperationen, bröllopet & Melissa.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Melissa och Henrik och våra familjer. Att vi äntligen fick vårt bröllop! Att vi växt ännu starkare tillsammans både vi och våra familjer och tajta vänner. Våra fantastiskt fina vänner!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013? Everything med Lifehouse! Och Wake med up med Avicii!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. Betydligt mer sorgset år men även så lyckligt. Ett jättekonstigt år känslomässigt sett.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Oj. Ja? Vad skulle jag ha gjort mer?  Haft mer tid att spendera med mina dyrbara vänner. Njutit omöjligt ännu mer. Skämt bort mig och mina nära mer. (Inte i pengaväg, utan i små handlingar) Det kan man aldrig skämmas bort nog med! <3
 

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Inte haft dåligt samvete de få gånger vi haft barnvakt. Det är nyttigt att längta och vara ifrån varandra och vi borde ha haft barnvakt OFTARE istället. Och jag kan ångra att jag inte gjort det och att jag haft dåligt samvete för det. Och efter att ha lyssnat på podden (TACK KARIN), så har jag verkligen insett att det är något alla borde göra oftare. Minst ett dygn per månad och en kväll i veckan säger dom. Det är vi då inte i närheten av. Och så önskar jag att jag inte stressat så mycket som jag gjorde framförallt under hösten. Svårt att påverka då, jag inser det först nu...

18. Hur tillbringade du/ni julen? Hos min bror Nickas med hans Sandra, mamma, pappa, min farfar, Jonas var även där en snabbis, Sandras mamma, pappa och Sandras morbror. 

19. Blev du kär i år? Alla dagar året om. Och omöjligt ännu mer kär nu än förr!
 
 
20. Favoritprogram på TV? Så mycket bättre, Greys Anatomy, Solsidan... Finns många! :)

21. Bästa boken du läste i år? Hm, läste inte så många böcker och kommer inte ihåg någon specifik, så ingen märkvärdig alltså. ;)

22. Största musikaliska upptäckten? Hm, ingen direkt...

23. Något du önskade dig och fick? Ja! Dammsugare och bakmaskin! :D 

24. Något du önskade dig men inte fick? Nä, för det jag fortfarande vill ha har jag inte sagt högt (då jag inte vill önska mig för mycket). Sedan önskar man sig ju hälsa och lycka för nära och kära om det inte ska vara så "ytliga" grejer...

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Jag/vi var i Älvsbyn hos Nicklas med familjen och farfar och fikade och myste. :)

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, att ha fått ha kvar svärfar frisk och pigg och vid liv! <3 Eller att han iaf skulle ha fått vara med på vårt bröllop... Och att min farfar hade fått vara frisk också. <3

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2013? Tjaa, har knappast någon stil så vet inte riktigt. :)
 
28. Vad fick dig att må bra? Melissa, Henrik och våra familjer och vänner. Och husvagnssemestrarnas lugn.
 
 


29. Vilken kändis var du mest sugen på? Jag är ju sämst på allt med kändisar och sådant, så nä ingen speciell. ;) Får väl skriva Henke här, då han alltid är den jag är mest sugen på! ;D

30. De bästa nya människorna du träffade? Ella, Elwin (även om vi inte träffades förrän 2:a jan), Camilla på mitt nya jobb. 

Kommentarer
Postat av: bildsara

Ett minst sagt händelserikt år detta :) gott nytt år och god fortsättning till er hoppas att vi får ett lika spännande 2014

2014-01-06 @ 23:37:07
Postat av: mamma

Vilket bra 2013år du skrivit.

2014-01-07 @ 07:05:20
Postat av: Karin

Åh jag älskar att läsa såna här listor hos andra :) Vilken fantastiskt fin bild på Melissa och hennes farfar <3 älskar bilden på er tre också när Henke har Melissa på axlarna :) såå fin!! Eller ja alla bilder är jättefina!!!

Svar: Tack finaste du! <3 Kul att du gillar den. :) Kanske får göra mer listor då. Har ju faktiskt gjort en kategori för listor nu ;)
Sara

Postat av: anna

Håller med Karin, tycker också om att läsa andras listor! :) Haha, vi behöver en mindre säng vi, ska vi byta? ;)

Svar: haha :) Just det ja, ni har ju en stoooor! :)
Sara

2014-01-07 @ 14:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback