Uppe med tuppen!

Åh så underbart. Imorse vaknade jag klockan sex av att damen låg i sin säng och pratade. Mysunge! Innan dess vaknade jag med jämna mellanrum bara av ren vana men det var tyst. Igår testade jag att ta ut nappen efter hon somnat i sin säng. Sedan vaknade hon runt 22 tror jag det var och jag gav henne snutten bara, hon somnade om. Lät lite efter 30 min, men somnade om då också. Sedan tror jag hon sov ända till två och sedan sex. Hoppas det inte bara var en engångsgrej nu bara!
 
Idag ska vi på dop/bröllop. Mycket trevligt! Sedan blir det en fullspäckad vecka med jobb för min del. Tur jag slutar tolv onsdag och ledig torsdag och jobbar kort kväll fredag. Så det blir lite ledighet iaf så jag kan mysa med de mina! :)
 
 
Man hinner mycket när man är uppe innan tuppen. :) Har duschat och har även dammsugit och skurat hela övervåningen. Hade tänkt dammtorka också men vet inte om jag ids. ;) Snart ska vi gå en prommis till ica och köpa lite till lunchen jag tänkt göra. Tänkte göra någon slags köttgryta. Och så slog det mig (eller nä, det var Linn som pratade om det igår), försöker jag ljuga va?? :P  Måste ju skaffa 8 månaders matburkar och gröt. Shit vad tiden går snabbt alltså! Jag visste att hon snart blir 8 månader, men tänkte inte på att man ska "byta" mat.. ;) 
 
Igår när mamma var här så fick jag lite påskpynt av henne. Så tänkte komplettera lite och köpa en bukett med tulpaner idag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

ja visst hinner man mkt med tidiga mornar;) fast jag ser ju gärna att man får sova till typ 07 iaf, hehe=)
Ja ny barnmat, "fuskade" faktiskt och introducerade 8 månaders liite tidigare:)

Svar: Ja jag har köpt nu idag så jag tänkte hon ska få testa lite någon dag :) Ja, fast jag bryr mig inte när hon gör morgon så länge hon kan sova utan att vakna stup i kvarten :) Det känns som rena lyxen att få sova till sex utan att behöva stoppa nappen 10 gånger :P
Sara

Postat av: mamma

jag håller båda tummarna så kanske hon sover med bara snutten.

2013-03-25 @ 19:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback