50 saker jag älskar med dig

Ja, alla verkar ha delade uppfattningar om detta med alla hjärtansdag. Överskattad eller bara mysig? Jag tycker lite både och. Och jag tycker synd om alla som inte har någon att dela dagen med som tycker detta bara är en jobbig och ensam dag. Men till dom som känner så... Det kommer ju faktiskt en ny dag imorgon! :) 
 
Vi brukar inte ge varandra något speciellt denna dag, utan vi tycker som många andra att man gärna vill visa uppskattning andra, vanliga dagar året om. Men vi brukar alltid mysa lite extra eller ge något liiiitet. Jag gjorde en liten lista... Det skulle vara "100 saker jag älskar med dig", men jag hann inte pga av allt jobb... Så det blev "50 saker jag älskar med dig", och så gjorde jag förstås ett litet crap av det så det blev lite finare. Det är ju något som symboliserar mig liksom. Älsklingen och andra sidan skämde bort mig och hade köpt ett fint paket bestående av massa spagrejer. (Jag älskar ju att bada badkar) Så han hade köpt tre olika badsalter från Body Shop, och en bodybutter. (Det blev fel modell på bodybuttern, eller det var en doft jag haft förut som knappt luktar något), så jag bytte den till LEMON som jag vet doftar gudomligt då jag varit lite positivt avundsjuk på Anna då hon haft den och jag har velat äta upp Anna varje gång vi varit och simmat och hon smörjt in sig med denna. :p Längtar till jag slutar jobbet imorgon, då jäklar ska det badas! 

Sedan har vi som många andra dagar slagit oss ner i soffan, sett en fin film och bara varit och är och njuter av det som är just nu.
 
Jag längtar efter en kväll att gå ut och äta, eller se bio eller what so ever, bara jag och Henrik. För man behöver tid med bara varandra, bara vi två, för det finns ju faktiskt något som är just VI TVÅ, och att bara lägga energi på varandra en kväll gör oss till bättre föräldrar. Det var på tok för länge sedan vi gjorde något sådant. Så det hoppas jag på snart! Och vi har så tur som har så många som så gärna ställer upp och är barnvakt. Inte bara våra föräldrar utan även vänner. (Som inte varit barnvakt ännu men som erbjuder sig ofta). Och det är guld värt när våra vänner bor nära, för våra föräldrar bor ju lite längre bort... Så det går ju inte att komma på något spontant om man vill hitta på något en vardagskväll om man tänker att någon av våra föräldrar ska vara barnvakt. Men nu när Melissa är lite äldre och vi har sett vilka som verkligen tar sig tid för henne och ser henne och vilka Melissa verkar känna sig trygg med så är det ju verkligen guld värt med fina vänner som mer än gärna ställer upp. <3 
 
Och på tal om vänner och alla hjärtans dag. Man får inte glömma av vännerna (och familjerna) heller. De tycker jag också har en del av denna dag. Jag har dock inte alls hunnit med på de sätt som jag hade önskat. Jag fick ett otroligt fint kort idag av en vän. Jag blev alldeles rörd... Önskar att hon inte hade befunnit sig så långt bort just denna dag, så hade jag kanske kunnat mysa en stund med henne också. Men det kommer fler dagar. Fler helt vanliga dagar som vi också kan visa vår uppskattning på. Det ska jag bli bättre på. 

Ja, det var ju inte meningen jag skulle skriva en roman nu. Men jag ville bara kika in med ett litet alla hjärtans dag inlägg. Grattis till er som läst alla ord. :) 

Så summa av kardemumman... Denna dag vill jag tillägna till inte bara min fästman, Melissa och våra familjer, utan också alla våra otroliga vänner! Ni är de finaste och vi älskar er alla!  (Även våra familjer också förstås)


Melissa åkte i kundvagnen på Willys idag för första gången! :) Det gick ju galant! Så Melissa får avsluta detta inlägg. Och jag är säker på att hon skänker er alla en extra kram så här på alla hjärtans dag. <3 

Och ta hand om varandra och de ni har kära! <3
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, skrev just liknande på bloggen om alla hjärtans dag och så går jag in och läser vad du skrivit, typ samma ;)

Svar: Haha, nu måste jag ju gå in och läsa vad du skrivit då :)
Sara

Postat av: Emma N

Vi hann med en spontan middag idag! Verkligen viktigt och unna sig tycker jag med!!
Hehe en riktigt rosa brud hon var på willys😃😃 sitter hon nå bättre själv nu då eller är de lika ointressant än?:)

Svar: haha ja! Overallen hade jag då jag var liten :) Jodå, hon sitter bättre själv, men är mycket roligare att ställa sig upp eller hoppa eller stå eller vara på mage och försöka hasa sig framåt ;) Men hon kan sitta själv nu om man lägger lite kuddar bakom ifall hon trillar (som hon gör till slut)
Sara

2013-02-14 @ 23:54:56
Postat av: en vän

Håller verkligen med dig, att det är en dag för alla man håller kär. Det är tråkigt för de som inte har ett förhållande som kan känna sig ensamma. Även om jag inte firar den här dagen mer än vad ni verkar göra, så brukar jag tänka på de som betyder något för mig och ägna en extra tanke. Alla ska känna sig betydelsefulla och uppskattade denna dag, för det är alla även om de inte är i ett förhållande. Men ibland hinner man (jag) inte. Och då är det ju så tur att det finns så himla många fler dagar om året att hinna visa det. För jag tycker inte det ska vara ett tvång. Du skulle sett vilken presenthysteri det var här i stockholm... usch. Inte mysigt alls!

Och såklart vi vänner ställer upp som barnvakter, både för er och Melissas skull såklart!

Temys när jag kommer hem. <3


Svar: eller hur <3
Sara

2013-02-15 @ 08:43:18
Postat av: mamma

Håller med dig denna dag är till för alla som man tycker om.Tråkigt med dom som inte har någon att fira denna dag med.Duktig flicka som sitter i kundvagnen hon ser ganska nöjd ut.

2013-02-16 @ 06:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback