Lite juligt sådär...

Ja, jag vet inte om ni märkt av min frånvaro men har inte känt för att skriva på sista tiden. Gissar att det beror på mitt eget humör lite. Har känt mig lite off ett tag...
 


Iaf, jag har börjat kika på lite julklappar till lillan. Hon behöver ju inte få så många av oss då vi gissar hon kommer få desto mer av andra. ;) Men några måste hon ju få av oss. <3 Blev tipsad av Linda om lekmer.se. Där hittade jag mycket som hon kan behöva! :)
 
Jag & Henke har sedan förra året slutat ge varandra julklappar... Det känns vettigare att hitta på något tillsammans istället. Och lite så känner jag ganska allmänt faktiskt. När "vuxna" byter julklappar så byter man ju i princip bara pengar... Visst är det kul att få lite julklappar, men som t.ex. med kompisar man kanske inte träffar så ofta så är det roligt att hitta på något tillsammans istället. Vi har försökt detta ett gäng några gånger, men det verkar aldrig bli. *pikpik* haha. Det gäller att alla måste vara överens och ha viljan att styra upp något också, vilket det inte kan ha varit i vårt fall. ;) Men jag hoppas det kan bli något detta år! :) Sedan är det ju jättemysigt att ha julmys ändå! (Typ som lillajulafton) Men jag tycker inte det behövs några klappar, utan gott sällskap och fika och mys! (Kan vi inte hitta på något sådant, alla som är sugna lämna en kommentar vettja). :) Vi kan vara här! :) Hojta bara till så styr jag upp det! Jag ska göra det såååå julmysigt i år! :)
 
(Och som min kloka vän Anna sa så är ju en "hitta på" julklapp också en julklapp. Och det är väl det bästa? Sedan är det ju förstås kul att ge julklappar ändå till vuxna (känslan när man hittar den där "perfekta" julklappen till en viss person är ju oslagbar)... Och en liten julklapp kommer Henrik å få ändå om jag känner mig själv rätt. ;) Men ni kanske förstår ändå min tanke lite...

Kom på att jag nog köpte disneyjulpappret på dollar förra året... Så jag åkte dit idag, men det fanns inte. :( Men hittade istället lite fint papper från biltema av alla ställen. (Lilla familjen har varit i luleå idag). Köpt lite presenter till kommande barn i kompisskaran + födelsedagsbarn i december. ;) Halva nöjet är ju att slå in julklappar tycker jag! Längtar till jag framkallat lite kort så ska jag knopa ihop lite julkort tänkte jag! :)
 
Jag gör ju en smart grej förresten... Som jag kan tipsa er andra julkortsskickande människor om... Jag sparar i ett kuvert (som jag stoppar ner i jullådan) alla julkort som vi fått av andra ett år. Sedan tar jag fram detta kuvert (som jag skrivit årtalet på) nästa år för att sedan i första hand skicka till dom! (Så glömmer jag ingen jag fått av). Sedan är det ju förstås vissa som får julkort ändå stående varje år. :) Men dom glömmer jag oftast inte bort ändå. :) För det är ju så pinsamt att få julkort och sedan kommer man på "fasen, vi skickade ju inget till den personen". Likdant med julklappar. Då kanske det kommer förbi en människa med en julklapp (som vi inte köpt till). PINSAMT! Fast å andra sidan tycker jag man kan säga om man tänkt köpa till en, så man har en chans att ge tillbaka. (För det vill väl ändå de flesta människorna)...?

Nåja, jag kan prata om detta hur länge som helst! Nu blev jag sugen på att lyssna på julmusik och pynta! Men det får vänta ett tag till. Tror dock att jag ska börja lite tidigare detta år då vi missade så mkt förra julen. ;) (Det är väl ändå godkänt anledning att börja lite tidigare)? ;)

Kommentarer
Postat av: anna

Kan bli mycket "tvång" med julklappar. Och att hitta på något tillsammans betyder ju inte att det inte är en julklapp bara för att det inte är inslaget så att säga. Är ju bland de bästa prestenterna tycker jag, ovärderligt :)
Själv älskar jag att ge (till nära och kära då jag kan hitta sånt jag vet de kan bli glad för) så jag kommer inte sluta med julklappar eller så bara för att de är vuxna, arv från min mor kanske hihi. Men då handlar det ju inte om pengar utan om glädje för mig. Så jag ser samma med mindre barn, och glädje behöver inte betyda massa materiella saker där heller.
Och julmys hoppas jag att vi har massor av tillsammans ändå, men hojtar väl till här då ;)

Blev ännu mer julsugen efter det här inlägget måste jag säga!!


Svar: Ja precis! Älskar också när jag kommer över sådana där "perfekta" julklappar. Och då kanske utan att man tänkt att "nu ska jag gå och köpa julklappar". Och precis, det är ju en julklapp ändå fast man hittar på något! <3 (Och jag hade räknat med massa julmys med dig, det är då vi två bra på) -tycker jag! :)
Sara

2012-11-08 @ 17:36:44
Postat av: Bildsara

Kan meddela här att vi aldrig skickar Julkort och mest troligt aldrig kommer att göra det =)
Hos är vi så många i släkten till Jul så vi köper till familjen men sedan lottar vi en person man ska köpa till. Tycker att det är riktigt trevligt och om det är någon man inte träffar så ofta så ger det en anledning att prata lite extra.

Svar: Det var ju smart att ha lottning. vi är inte så många i släkten än men i framtiden kanske :) jag tycker ju det är kul att göra lite speciella julkort. lite som andra tycker det är kul med julklappar kanske;)
Sara

2012-11-08 @ 22:52:50
Postat av: mamma

Du är så klok Sara julklappar är inte allt vi får vara glad att vi är friska.Hemmagjorda julkort är jätte fint att få det värmer i hjärtat.Prata och umgås är jätte roligt och mysigt och i år får vi mysa med lilla Melissa ska bli underbart att få fira den med er.

2012-11-09 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback