Åre


När vi åkte till Åre. Min mysis tog med kudden ut då vi skulle sträcka på benen :P <3

Vi började ju resan mot Åre klockan 2 på natten. Och min kropp och det här med att vara vaken på natten har ni kanske hört hur den funkar... (fast jag fick sova i bilen så kunde jag inte för jag mådde illa) Till slut så fick Henrik tvärstanna för jag kände bara att nu måste jag spy. Och det gjorde jag. Brukar ju inte ha lätt för att spy annars så var lite rädd att det var magsjuka. Men kände på en gång att det bara var pga sömnen. Sedan kanske jag lättare påverkas när jag är gravid, men det var inte gravidillamående heller! Sen efter det mådde jag bra och kunde somna och vaknade som vanligt :)

Torsdagen blev det ingen skidåkning då regnet öste ner. Men då gick vi och shoppade lite istället. Köpte mig en mössa. Det var välbehövligt, speciellt då jag tappat bort en av mina få jag har. Annars har vi åkt både fredag och lördag. Lördag var bäst och roligast! Längtar redan till nästa gång vi åker hit! Men då blir det i början på mars istället! Fast å andra sidan är det svårt att veta då det förra året denna tid var dunderbra och fint väder och massa snö kvar!

Vi har haft det jättekul tillsammans och jag är så nöjd! Här får ni se lite blandade bilder. Grabbarna har förstås bastat varje eftermiddag efter skidåkningen men jag har fått passa. Kände jag höll på att bli sjuk redan innan och idag efter skidåkningen så var jag helt däckad. Var ganska dålig där vid fyra tiden, men då åkte Henrik och köpte lite medicin så sen var jag mycket piggare. Ja, just ja, det var ju bilderna jag skulle visa! haha Nu kommer dem ;)


Jag kan ju inte stänga min vanliga skidjacka längre så fick låna denna :) Matchar dock mina nya brillor klockers!


Hästen var ständigt återkommande i vår stuga!




När man körde ner från Björnen där vår stuga låg så slingrade man sig nedför värsta berget. Hela Åre är så mycket större än vad jag föreställde mig. Fast Henrik sagt det skulle vara stoooort! Jag bor gärna här i Björnen nästa år då vi har en liten bebis med oss (förhoppningsvis). <3 Om det nu blir Åre nästa år. Kanske blir nånting annat. Who knows!


Snyggingen min <3


Trött men glad!




Solen tittade fram så vi övade på googlebrännan! ;)


Henke har ju en ny skaljacka. En sådan måste jag införskaffa någon gång. Så mycket bättre, vattentät + vindtät + att det är ju det man ska ha om man dessutom är frusen. Klä sig i lager under istället och anpassa efter vädret hur mycket man ska ha under.

Har varit en mycket bra resa ändå trots det dåliga vädret. Bara man har rätt inställning och bra sällskap så.! :) Synd bara att jag skulle bli sjuk. Och jag har ju varit väldigt, väldigt försiktig, så killarna har fått vänta ganska många minuter totalt sett på mig. haha :) Tur att Henke har världens bästa kompisar som har sådant överseende med mig. :)

Men oj så många roliga minnen vi har från resan. Söndagkväll när vi försökte sova så skrattade vi så jag fick ont i magen. Alltså på riktigt. Har aldrig varit med om dess like. Dels var jag jättejättetrött, sjuk och ja, då är det lättare till både skratt å gråt. Men jag skrattade så det sputade tårar och jag var tvungen be henke sluta göra så jag skrattade för det gjorde så ont i magen. haha det bästa sättet att somna dock, måste ju vara att skratta sig till sömns. ;) Måste ju tillägga att det var jag som gjort många roliga/pinsamma saker och saker jag sagt som alla tyckte var så roligt fast jag inte fattade det :P Menmen, det bjussar jag på!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jätte fina bilder.Ni har haft det trevligt på er resa förstår jag när jag läser din blogg.Härligt med skratt det förlänger livet säger ordspråket.

2012-03-28 @ 16:25:04
Postat av: Carro

Härliga bilder! Ni verkar ha haft det toppen och levt efter måttot att det inte finns något dåligt väder, utan bara dåliga kläder. ;)Fin du ser ut på bilden, hälsosam och lycklig! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback