Fick höra hjärtljuden idag för första gången <3

Jag har varit hos min barnmorska idag på besök. Jag hade som jag redan misstänkt lågt blodtryck och lite lågt järnvärde, så det blir järntabletter från och med nu. Därför jag har hållt på att svimma så ofta senaste tiden. Känns skönt att veta varför iaf! :) Hon är så söt min barnmorska. Efter allt tjorv med när vi fick fara på ultraljudet i vecka 13 så ringde hon ju utan anledning bara för att höra hur det är med mig. Det är inte alla som gör så! Sedan när jag hade ryggproblem gjorde hon samma sak. Men idag så skulle hon leta reda på hjärtljuden på lillbusen där inne. Men hon fick leta ett bra tag. Sedan hittade hon dem och det var det finaste ljud jag hört! Det var magiskt underbart! <3 Barnmorskan blev så lättad att hon hukade sig ner mot min mage och sa med nästan tårar i ögonen "åååh jag ville bara svimma när jag först inte hittade ljuden". Med tanke på hur det blev sist, syftade hon på då. Hon var så söt där så jag inte kan beskriva det. haha Men förmodligen ligger moderkakan där i framkanten, sa hon, så det är därför det varit svårt att hitta ljuden. Nästa onsdag är det dags för oss att få se lilla filuren igen <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Åååå hjärtljuden är sååå magiska:) längtar till jag ska in o få höra dom igen, men först e de ju UL, spännande:)

2012-03-15 @ 18:06:49
Postat av: Erika

Å vad spännande, kan tänka mig att det är helt obeskrivligt häftigt att få höra hjärtljuden för första gången. :) kramar!

2012-03-15 @ 21:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback