Trött på mig själv

Äh, det här med twitter var nog inte riktigt min grej. Får väl se hur ofta jag kommer logga in där :P

Det har blivit mycket spontanbesök på sistone. Samma kväll som dagen jag var hos Anna så kom fina Linnea förbi för lite surr och en kaffekopp! (te för mig då) Älskar´t!

Alltså jag då... Jag förstår inte varför jag inte kan göra lite saker pö om pö liksom... Nejdå... Jag ska göra ALLT samtidigt. Jag blir ju så trött! Har alltså varit arbetslös idag... Har bakat bullar, kladdkaka (till Henkes fredagsfika på jobbet), gjort köttfärslimpa för första gången, diskat undan efter allt detta, tvättat två maskiner, hängt tvätt, vikt tvätt, och ja... Och så har jag ju fått för mig att dammsuga, skura och dammtorka också... Jag kan ju lika gärna vara arbetslös imorrn, det vet jag ju inte... Men varför göra ALLT samtidigt. Jag bara stressar upp mig själv, helt i onödan. Nåja, efter dagens slut så har jag ju i alla fall fått en himlanch massa gjort! Ska försöka få lite hjälp med dammsugningen efter middagen. (Jag hatar verkligen just att dammsuga. Den är så tung och eländig). Likadant på jobbet när jag städar... Är vi två och städar (vilket inte är så ofta) så skippar jag helst dammsugningen ;)

Nä, nu har jag inte tid att sitta här mer. Dags att göra lite sås till köttfärslimpan kanske! By the way. Jag önskar mig en BRA lökhackare. Har en men den är totalt värdelös. (Från coop, köp aldrig den i rostfritt där) Skulle ändå underlätta lite med en sådan!


Kommentarer
Postat av: a

Du kanske är lite som jag, får energi och ser till att göra allt medan energin finns? Sen blir man trött, ja.. Jag tycker dock det är ganska skönt när jag får mina såna ryck. Längtar tills jag får mitt liv tillbaka och kan greja med sånna saker. Tänk om det gick att byta, då hade jag gjort det vännen!

Vad är det som gör dig stressad av att göra dessa saker?

Jag gillar att dammsuga, eller ja, snarare att se allt damm försvinna. Älskar det. Haha. Jag hatar damm så det är väl därför ;) Du får säga till nästa gång du ska städa hos dig så tar jag och dammsuger åt dig! :D



Kan säga att jag är riktigt avundsjuk på er middag. Köttfärslimpa... finns det nåt bättre eller ;)

2012-01-12 @ 16:15:37
Postat av: Sara

jag vet egentligen inte vad som gör att jag blir stressad. mest att jag vill va klar på en gång tror jag och att jag vet om i huvudet nästa grej jag ska göra innan jag ens avslutat det jag håller på med tror jag.



haha ja, du får gärna dammsuga ;) haha jag älskar att skura jag, se det bli blött på golvet och blänka. haha ;)

2012-01-12 @ 18:25:11
Postat av: mamma

Det blir nog så att när man inte vet nät man jobbar så tänker man att det är bra att hinna städa för man vet ju inte om någon ringer nästa dag så tänker man det är bäst att göra det i dag.Så är man igång med att stressa och ska hinna allt.Dammsuga är också det tråkigaste jag vet.Gjorde du med fetaost i det är jätte gott.

2012-01-13 @ 06:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback