Goa julen 2011

Ja, då ska jag försöka sammanfatta lite av vår underbara resa. Men det blir inte alls på det sättet jag hade tänkt... Blir lite kortare helt enkelt. Börjar i alla fall med en bild på svärmor som vi alla får tacka för att denna resa blev möjlig, så än en gång hjärtligt tack! <3






Som alla förstått redan så var resan underbar på alla sätt och vis! Många undrar hur det var att fira jul i ett sådant tropiskt klimat... Ja, det var ganska udda. Vi firade ju inte jul direkt på julafton om jag säger så :) Vi började dagen med stranden och sedan god middag och sällskapsspel och glass. :) (Som de flesta kvällarna). Vi spelade väldigt mycket spel tillsammans och det tycker jag är kul! :) Men det kändes inte som julafton (som jag hade misstänkt innan). Juldagen däremot, då fick vi lite julkänslor. Det var nämligen en stor buffé på hotellet och de hade dukat jättefint i hotellets stora och fina trädgård. Det var ljusslingor mellan träden och levande ljus och verkligen supermysigt! Det är inte på alla hotell som självaste ägarinnan till hotellet kommer fram och önskar oss god jul och frågar hur vi trivs... ;) (Det är ju dock tack vare svärmor eftersom hon är stammis där) ;) Så juldagen blev det en del julkänslor (de spelade även live musik och det blev en del jullåtar). :)



Vi var också på en del utflykter. Många marknader var vi på. Sedan åkte vi in till gamla Goa som jag skrev i ett tidigare inlägg. Där vi åkte förbi den där kyrkruinen som jag skrev om. vi såg även en annan stor kyrka och ett museum där jag fick briljera om mina Vasco da Gama kunskaper. haha :)

Vi åkte även in till Panjim (Goas huvudstad). Goa är förresten Indiens rikaste delstat. Så om man tycker det är dåligt standard och så på vissa hotell så ska man veta att det är betyyyyyydligt bättre där än i övriga Indien. De säger ju också att Goa är "Indien light" så att säga. Och det stämmer. Kulturen är på ett helt annat sätt i andra delar av landet.

                                                          Hippies på Anjuna marknaden :)


Men de flesta dagarna såg ungefär likadana ut, väldigt slappa och vilande dagar. :) Så skönt! Och alla kom överrens också. Det var jag lite orolig för innan vi åkte, men det gick bra! Mot slutet märkte man att alla var lite extra gnälliga och känsliga, men då skulle vi ju ändå hem ;) Och det får man ju vara efter två veckor, nästan, konstant umgänge.  :) 

Kanske kommer upp något annat inlägg om resan senare med andra bilder, det får tiden utse... Och intresset. ;)

Kommentarer
Postat av: anna

Skön och kul resa vännen :) mysigt att ni spelade spel mycket och så, sånt uppsakttar jag också!

2012-01-08 @ 15:47:21
Postat av: mamma

Vilken trevlig resa ni verkar ha haft.Trevligt att dom pyntat lite för julen.

2012-01-09 @ 05:27:50
Postat av: Carro

Ni verkar ha haft det gott där borta! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback