En bulle i ugnen ;)

Började först skriva detta i marknadsinlägget men det blev så långt så jag kopierade och klistar in i ett nytt istället. Jag måste ju nämligen göra en ny kategori!

Vi fick med oss två andra grejer också hem från marknaden (som mamma köpte). Eller ja inte till oss utan till bebisen som finns i min mage! (!) (Bebisens första tofflor + en body) Många av er vet det ju redan men till andra andra: Japp, det är så att vi väntar barn och ja det var planerat! :D Ingen är gladare än vi! :D Det känns helt fantastiskt underbart och jag har mått så otroligt bra hittils. (Peppar, peppar). Just nu, eller i förra veckan, började jag dock få ont i ryggen men det är första gången jag blivit glad för det. haha Jag blev glad av anledningen att det är ett tecken på graviditeten! Jag har ju mått så bra att jag blev orolig att något var fel. Tycker inte jag haft så mkt humörsvängningar heller (som många verkar ha om de inte mår illa som jag läst på några bloggar). Min barnmorska skulle försöka leta reda på hjärtljuden av den anledningen att lugna mig att inte något var fel men det blev motsatt effekt. (För hon hittade ju inga). Så i torsdags fick vi åka på ultraljud istället och där såg vi ju vår lilla bebis för första gången. Helt fantastiskt och tänk att det redan är ett barn man ser därinne liksom. Jag är just nu i vecka 14 så det är en lång väntan kvar. Henrik var ju dock borta och jobbade även i veckan så han hann inte hem till ultraljudet (vilket var synd förstås, men på rutinultraljudet är han ju med förstås). Så det kommer ju en till möjlighet. :) Så "mormor" fick äran att följa med mig och det visade sig vara samma gubbe (som inte alltid varit en gubbe) som förlöste jag och Nicklas. :) Lite coolt sådär! Så i början av augusti är det planerat att liten i min mage ska titta ut. (Men det blir ju säkert övertid som för de flesta förstföderskor). Nu håller vi bara tummarna att allt kommer gå bra fram till dess! :D

Jag kommer inte bli en sådan som tar kort på magen och lägger ut för varje vecka. Så det behöver ni inte förvänta er. ;) Jag är inte heller en sådan som tog kort på teststickan och lägger ut på bloggen. Och vissa som t.om. sparar den. Det tycker jag är äckligt bara faktiskt. Men alla är vi olika!  :P Men självklart kommer det komma lite bilder och framförallt med tanke på mina läsare/vänner som bor så långt bort. T.ex. Carro i Örebro! Men än kommer det ingen, för det syns inte så mycket än. Men någon annan dag får ni nog se första bilden. ;) Jag törs fortfarande inte hoppas för mycket, utan vi tar var dag som kommer först och ser helt enkelt. Vi har faktiskt inte köpt en endaste grej själva än. Det är mycket som fortfarande kan hända omän riskerna minskat betydligt sedan vecka 12. Men vi har ingen panik än alltså! :)

Det kan kännas så overkligt ibland att det verkligen är ett liv, något av mig och något av den jag älskar, som kommer bli någonting ännu mer fantastiskt och älskvärt. Livet förändras verkligen! Och direkt från när jag fick plusset på stickan så förändrades något hos mig. Jag ser saker på ett helt annat sätt nu och problem och andra smågrejer (negativa) ser jag på ett helt annat sätt. Det finns någonting så mycket större som väntar oss och problemen som förut kunde vara stora orkar jag inte ens tänka på nu. Och det ser jag som något positivt. Det är ju bara bra att inte lägga energi på dålig energi utan istället fokusera på bra och positiv energi som jag mår gott av! Det känns i alla fulla fall helt fantastiskt och vi är så gladaoch förväntansfulla båda två! Vi har båda samma inställning och det känns skönt. Som sagt så vågar vi inte ta ut något än, men nog kliar det i shoppingfingrarna efter att köpa små, gulliga kläder! :D

Det var allt för nu. :)

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Så himlarns fint skrivet! Vad som än händer så finns det en mening med det - och jag hoppas att din (eran?! :D) graviditet kommer gå jättebra och att den där liten kommer må gott och mysa på i magen! <3

2012-02-05 @ 18:24:43
Postat av: anna

Ser fram emot att få ta del av er spännande resa :)

2012-02-05 @ 18:37:45
Postat av: heli

Grattis till er! Hade faktiskt mina aningar när du var och hälsade på hos oss, det liksom "lyste" om dig på ett sätt som det gör om gravida, men jag ville inte fråga. :)

2012-02-05 @ 20:30:47
Postat av: Nicklas

nog kom det en litet tår i mitt öga då man läste det där. Finns där för dig syster om du skulle behöva nått, Hoppas du vet det

2012-02-06 @ 11:54:54
Postat av: Carro

Åh, äntligen! :) Är så trist att inte få följa dagarna med dig, men är så glad att kunna få följa det på bloggen. Min fina Sara! Så glad för er skull! Stora kramar till er!

Postat av: Emelie

Så himla kul! Grattis igen! :)

2012-02-06 @ 16:29:01
URL: http://umbrellastormm.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh, jag är så jäkla glad för er skull! ni kommer att bli helt fantastiska föräldrar! :D

2012-02-06 @ 17:35:10
Postat av: Emma

Blir så glad när jag läser detta, så glad för er skull!!

2012-02-06 @ 21:11:12
URL: http://ouzzo.blogg.se/
Postat av: angelica

Stort grattis till er båda! :))

2012-02-07 @ 20:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback