Min "bullerbybarns-uppväxt"

Alltså jag satt och tänkte på min uppväxt efter jag och mamma varit hos farfar en kväll under förra veckan. Inte alla som haft en sådan tur som jag. Vilken fantastisk bullerbybarns-uppväxt jag haft! Och inte bara det (att växa upp i en liten by där alla barn är i ens egen ålder), utan har haft sådan fantastisk tur att ha så många fina minnen med massa roliga saker vi gjort... (nog för att alla har väl det men ja ändå) Som när vi sov i farmor och farfars stuga på vintern och tolkade bakom skotern farfars med bob (bara för att ta oss ner till stugan, vägen plogades inte ända ner). Och alla fantastiska campingturer. Både sommar (överallt och varstans i Sverige), och vinterturer till fjällen. Med goda vänner och finaste släkten! Inte alla som växt upp så nära sina kusiner att de idag känns som syskon. Och att nästan hellre sova hos mormor eller farmor/farfar än hos kompisar. Det visar nog hur himla mycket jag älskade att vara med dem. Nog för att jag hade världens finaste grannar också! (som jag även älskade att leka med) Och att gå skola i en sådan liten skola fram till sexan. Vilken närhet man fick till alla som gick i skolan. (!) Nu vet jag att många fler än jag haft en toppenuppväxt, men det tål att uppdatera minnet ibland. Det är så himla fint att tänka på. Min finaste familj och släkt. Vilken kanontid vi haft tillsammans. :D Nu låter det som att någon ska dö, (vilket jag förstås inte hoppas eller tror). Men oj vad glad jag är över min uppväxt och allt skoj och alla påhitt vi gjort! Och allt vi i byn har hittat på tillsammans! Kan ju bara notera att det var vi som var först med att göra hoppet i lilla "krossen". haha :D Älskade, älskade Nystrand. Synd att det ligger så fel till bara. (Annars hade jag lätt kunna flytta dit idag) om det inte var för den lilla deltaljen att det hör till Älvsbyns kommun. Hade det varit samma avstånd till Piteå, som till Älvsbyn från Nystrand... Då hade jag inte tvekat! ;) Nu hade det ju passat fint med en gammal bild inscannad på något av alla påhitt vi i byn gjorde... Men det har jag inte här faktiskt.

Puss till er som läser!

Kommentarer
Postat av: Karin

Oj det här inlägget hade jag totalt missat!! :O har bara klickat in och sett det där med "flygplansbilden" varje gång haha..

Vad härligt allt detta låter, jag kan typ se allt framför mig :) <3

Postat av: anna

Härliga nostalgi :) Håller med dig att det faktiskt "tål att uppdatera minnet"... är ju så fint att tänka tillbaka.

2012-02-03 @ 09:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback