Klagoinlägg

Åh så jävla irriterande! Jag är så rent ut sagt förbannad! Ni som inte orkar läsa mitt klagande kan sluta här! Detta inlägg är bara ett klagoinlägg!

Igår ringde viktanten och frågade om jag kunde jobba på söndag 4.5 h på morgonen. Visst sa jag. Det borde jag inte ha gjort. Henke ringde senare, typ en timme senare, och sa att en kompis som han jobbar med ville vi skulle följa med till kåbban lördag-söndag, så skulle han boka en stuga. Och då kändes det ju jävligt pissigt att jobba de där 4.5 timmarna då det är just BARA 4.5 h. Men sedan var det fullbokat i Kåbban så ja inget mer med det. Då tänkte jag följa med och bada på havsbadet istället... Tills jag kommer på att vad gör jag där egentligen då jag inte får bubbla, och är ju knappast bra med rutchbanorna heller? Speciellt inte med mina ryggproblem, så det bör jag nog undvika. Så ringer Henke igen och då har snubben han jobbar med bokat en privat stuga istället. Så jag ringer denna viktant och frågar om jag inte kan få bort mina 4.5 h på söndag morgon och förklarar ärligt läget. Det borde jag inte ha gjort. Jag var dessutom överdrivet trevlig. Hon svarar att det inte finns någon fler vikarie (och frågan sedan länge är varför de inte introducerar någon mer eftersom vi VET att vi tappar en av vikarierna från 1 mars) Iaf, hon säger "du kan ju alltid byta med någon i gruppen". Så ja det gör jag också! Ellabritt var så snäll och ville ta min morgon om hon i sin tur fick bort sin måndagmorgon. (Helt förståeligt). Jag ringer och säger detta till Viktanten och vad svarar hon tror ni? Helt sur och bitchig säger hon att "ja det får väl lov att gå men det känns då INTE bra ska du veta". Och så maler hon på om att sista vikarien går då till Ellabritts måndag och hon brukar ALLTID vilja ha en i beredskap då någon ALLTID är sjuk måndagar... Visst, kanske det är så. Men förklara för mig varför jag varit ofrivilligt arbetslös de senaste två måndagarna?? (Det sa jag inte till henne) Sedan fortsätter hon surt att "ja det får väl lov att gå men du har ju inte jobbat någon helg på VÄLDIGT länge". Jag bara "ja, men det är ju inte mitt fel? Jag har ju trots allt KUNNAT jobba de andra helgerna. Det svarade hon bara något surt på. Jag skulle ju dock ha sagt (som jag inte sa) att hur fan har du mage att låta sådär mot mig. Jag har troget ställt upp för er i 4 års tid, och du VET hur mycket jag har ställt upp och hur många helger jag har jobbat i rad förut. Dessutom hade du väl kunnat ge mig jobb HELA helgen istället isf så jag får någorlunda med timmar iaf. (För det fanns behov fler dagar men det fick jag minsann inte). ÅH jag är så jävla förbannad! Hur sugen är jag på att ställa upp hädanefter? Jag ska då inte ställa upp och jobba fyra timmar på en helg igen, det kan hon då ha jävligt klart för sig! Jag hoppas jag får ett fast jobb snart så jag slipper henne! Och just det ja. Hon sa också "så är det ju att va vikarie". Jo det VET jag tackar som säger så. Men jag tycker fan inte jag är som vilken vikarie som helst, just när jag har ställt upp  i fyra år och gångerna jag sagt nej till jobb kan jag räkna på mina händer. Till skillnad från andra som kan skita i svara när de inte vill jobba så svarar jag ALLTID och säger som det är... Det tråkiga är ju att jag trivs på Djupviken, men ändå hoppas jag att jag får en fast tjänst. Jag söker ALLT som kommer ut! Längtar till den dagen jag slipper otrevliga vikanskaffningen! De borde fan lära sig att vara måna om sina vikarier! Hon har aldrig låtit så här sur mot mig som hon gjorde idag. Jag är fan riktigt ledsen på henne!

Kommentarer
Postat av: Carro

Nä! Vilket pucko!!! Hoppas det går vägen med det andra... ;)

Postat av: Linnea L

Det är fan i mig helt otroligt! Det är ju tack vare sådana som dig som den där verksamheten går runt och det borde alla på kommunen tänka på oftare! De borde vara oerhört tacksamma för hur många som ställer upp år efter år trots att de är väldigt bra på att utnyttja vikarier. Jag hoppas du får ett fast jobb som du trivs med snart, det förtjänar du verkligen! :) Djupviken är en jättebra grupp och jag hoppas att du hittar ett ställe som är minst lika bra :)

2012-02-23 @ 20:27:45
Postat av: Emelie

Men åh så irriterande, du som har jobbat som vikarie så länge! Lite förståelse måste man ju ha tycker man!

Kram!

2012-02-23 @ 20:53:42
URL: http://umbrellastormm.blogg.se/
Postat av: Lena

Förstår att man inte blir glad när man får höra sånt där, du har verkligen ställt upp som vikarie, fast ivåran grupp känns det inte som att du är vikarie utan en av oss alla. Kram.

2012-02-24 @ 06:24:32
Postat av: Sandra

Kan ju gissa vilken surkärring du prata med, jag gillar hon verkligen inte, hon har alltid, redan från start varit otrevlig mot mig. Såå skönt att slippa vara vikarie! Hoppas verkligen du får ett jobb snart så du slipper dom!

2012-02-24 @ 11:21:00
URL: http://sandrarova.blogg.se/
Postat av: Karin

Men herreguuud!! Du har då mer än rätt att klaga och bli arg! Så sjukt..! Och 4,5 timmar??! Ja shit, du som ställer upp hela tiden och jobbat så länge, de ska vara tacksamma för att du finns!

2012-02-24 @ 13:11:18
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Erika

Usch, jag blir så sjukt arg på den där tanten när jag läser ditt inlägg! Förstår dig verkligen! Tråkigt att de inte kan visa mer uppskattning till dig som alltid ställt upp och tragiskt att hon sa alla dem där tokiga grejerna till dig i telefon. Försök att inte ta åt dig bara, för du är grym! :)

2012-02-25 @ 23:29:53
Postat av: mamma

Ja det låter inte roligt.Hoppas att du snart får ett annat jobb.

2012-02-26 @ 14:12:52
Postat av: Sofia

Jag vet precis vad du menar! Hon kan vara så överjävligt otrevlig att det finns inte på kartan! De ska minsann uppskatta oss som ställer upp och sliter i ur å skur för utan oss skulle inte verksamheten gå runt! En stor tröst kam till dig Sara! :)

2012-03-15 @ 14:08:50
URL: http://psafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback