Foglossning och huvudvärk

Jase... Foglossning redan... Tji fick jag för att jag klagade förut att jag inte känt något alls! Har ringt och avslutat korpen kortet. Eller låst det typ. Men det går ut om ett år ändå. Så jag "måste" börja träna isf typ i början av dec för att hinna använda upp det innan detta datum nästa år. ;)

Sedan har jag en mördande huvudvärk... nä inte riktigt. Men alltså den är konstant! Jag vaknar till och med på natten av att jag har ont i huvudet! Var till BM idag, och hade normalt blodtryck, lite mer lågt än högt. En läkare kom in och kände och klämde på mitt huvud och inget onormalt kände hon. Det var ingen hjärnblödning trodde hon. ;) Men jag ska testa gå och kolla synen ifall det är den som har försämrats + dricka 1.5 l vatten per dag (fast det har jag testat både igår och idag)... Men det konstiga är att jag vaknar av huvudvärken. Och när jag blundar känns det bättre... Nåja. På fre ska min BM ringa och kolla läget om det.

Och inga långa promenader får jag gå i och undvika trappar. (för foglossningen) kul!

Nu har jag fått avreagera mig lite. :P Eller jag är inte klar än. Jag och Henke kommer antagligen gå om varandra denna vecka. Han åker till stugan på torsdagkväll, tidigt, typ precis när jag slutat jobbet. :( Tråkigt! Men förhoppningsvis jobbar han på hemmaplan nästa vecka iaf. Alltid något :)

Ja, detta är inte så illa som jag fått det att låta. Jag är lite glad också över att jag känner nånting. Det ska väl ändå kännas att vara gravid liksom? ;) Jag försöker ju se det positiva i det och det tycker jag att jag lyckas ganska bra med. Visst, det är lång tid kvar att vara gravid, men foglossningnen kan ju försvinna också. Behöver inte känna det jämt. Och hey! Förhoppningsvis får jag ju en bebis för besväret. ;) Och jag mådde iaf inte illa som är bland det värsta jag vet! :D och det är ändå en helt underbar känsla att vara gravid. Det är så mycket häftigare än vad jag nånsin kunnat föreställa mig! <3

Nu ska jag ringa min mamma och berätta detta och sedan ska jag fan sova. Är sjuuuukt trött. Kanske sömnen råder bot på huvudvärken också. Ska somna till lite gossip girl eller gilmore girls tror jag :)

God natt mina vänner! <3

Kommentarer
Postat av: anna

Man måste ju få berätta hur man känner och har det, även om det inte är enbart positiva saker. Bara för att man talar om saker som är jobbigt eller så så betyder det ju inte att man glömt allt det positiva. Tycker det är viktigt att göra som du, prata om både sidorna av myntet. Att du är positivt inställd märks ändå, utan att du ens skriver det tycker jag :) Det är ju skillnad på att klaga och "klaga" så att säga. Nu har du ju inte skrivit det rakt ut, men tänkte att du syftade lite på det när du skrev att du försöker se det positiva i det hela. Vi har ju pratat en del om sånt. Därför jag skrev det, om du börjar undra. Nu babblar jag massa också.

Hoppas ju hur som helst att du börjar må bättre, och sen istället får börja känna av mer positiva tecken på graviditet (som en ivägen mage och bebissparkar)

2012-02-08 @ 21:30:06
Postat av: Carro

Åh, vad trist med foglossning. Hoppas det inte blir värre. Å huvudvärken, konstigt som du säger, att du vaknar på natten med huvudvärk. Inga bihålor som spökar?! Tänker om de ligger och trycker på lite extra i bihålorna när ddu ligger ner. Jag hoppas att det blir bättre snart. Om inte annat så har du en fin belöning att se framemot... <3

Postat av: mamma

Du har nog lite lågt blodvärde,du får nog äta lite järn tabletter krya på dig.

2012-02-11 @ 07:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback