Helgen i storstan

 






 
 
 
 


Lite blandade bilder från helgen. Lägg märke till tanten i det ena ståndet. Var tvungen fota. Två st gamla tanter. Så söta! :) Tyvärr blev inget foto på Sassa så bra och Youcef fastnade visst inte. ;) (Han jobbade ganska mycket, men kvällarna var han alltid memenen ni kan ju skymta Sassa i bakgrunden på exilen på Molpe :)
 
Torsdag strulade det massor med väskan vi hyrt att förvara barnvagnen i, och även taxin vi bokat som först inte fått in bokningen och sedan hade de ingen bil med babyskydd (!!?) Hur är det ens möjligt att en stad som Sthlm INTE har det? Sjukt! Till slut kom vi med arlanda express (som inte alls blev så dyrt som det jag kollat upp först då jag fortfarande är ungdom) ;) Framme hos Anna-Maria & Y var vi först vid 02 tiden... Melissa sov i vagnen förstås. :) Hon har sovit mycket bättre i Sthlm än vad hon gör hemma! :) Omväxling förnöjer damen visst! ;)
 
Fredag så jobbade både Anna-Maria och Youcef... Men vi spenderade dagen på Kista galleria och tittade omkring. Vi behövde ingenting så vi tittade mest och köpte en julklapp till Mira. :) Det var så mysigt att bara kolla omkring och få vara tillsammans lilla familjen! Sedan kom Anna-Maria hem och vi åkte in till stan för att möta upp Y och så mötte vi upp Stefan & Anna och deras lille Albin för en middag ute med dem! Så trevligt så! Sedan hemma så blev det tvmys i form av X-factor finalen å massa godsaker! :) 

Lördag mötte vi upp Sassa för att åka till Skansens julmarknad! Vi var sååå dåligt klädda. Man kunde då inte se att vi var norrlänningar. ;) Vi frös massor!! Men det var mysigt! Hittade en perfekt klapp till Anna. :) (Bli nu nyfiken vännen) ;) Inget speciellt egentligen, men det är väl det som är dom bästa klapparna? Så klockrena alla ihop! :)

Efter Skansen mötte vi upp Y på Siba där han jobbar och vi köpte oss en ipad mini. :) Och ett nytt headset till mig då mitt är spårlöst borta! Så köpte ett par som är bra att lyssna på musik i + att man kan prata i det. ;) Så behöver jag bara hålla reda på en. haha Det är så bra ljud att då jag är ute med Melissa så måste jag ta ut ur ena örat så jag hör om hon vaknar! ;p

Sedan åkte vi till Husby där Anna-Maria lagade en typ av renskav och mos (fast med halal fransyska) Mycket gott! Och sedan blev det godnatt för Melissa och så hade vi tvmys igen. :) 

Söndag såg vi julkalendern och sedan rullade resan hemåt! Det gick superbra att flyga och Melissa sov under alla resorna. Ammade henne under uppstigningarna men annars sov hon (även då vi landade) inget skrik. :) 

Grattis till er som läst er ända hit! :) Puss & hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan nästan känna myset framför tvn när jag läser :) Det är svårt att klä sig ibland, tycker Sthlm har sån isande kyla (de gånger jag varit där på vintern) Du minns väl köandet utanför St Claras kyrka ;)
Och ja, jag är nyfiken om det är mig du menar, och klart den är speciell. Den är ju från dig.

(Tyckte bilden på AM var jättefin!)

Svar: Ja klart det är dig jag menar! ;) ja det köandet var inte att leka med. galet att vi ens gjorde det. det hade jag förträngt tror jag:) ja det var riktigt mysigt! :)
Sara

2012-12-11 @ 23:19:20
Postat av: mamma

Fina bilder på storstan.Ni har hunnit mycket att se på där och med att träffa vänner också.Synd med strul är inte kul.Men nu är ni hemma och det tycker mormor är bra.

2012-12-12 @ 05:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback