Vecka 24

Ja, nu är vi i vecka 24. Tiden går ändå snabbt! När jag började knåpa på detta inlägg hade jag just klivit in i vecka 23. haha  Jag kan ligga och komma på mig själv med att jag inte har tid att sova, för jag tycker det är så fantastiskt att bara ligga och känna på sparkarna. Det är det mest fantastiska känsla jag varit med om, just det att känna att det finns ett liv i min mage, som vi har skapat. Det är ju helt otroligt vackert vid bara tanken! <3 Och helt underbar känsla att vara gravid. Man har ju hört många skräcksenarion och "vänta bara det kommer bli så jobbigt". Men hey, det förväntar jag mig också! Men det är ju lika fantastiskt för det. Tänk att skapa ett liv!

Vet att en del efterlyser en magbild (och den har verkligen blivit gigantisk mot för förra bilden jag lade ut här). Men vi har inte tagit någon (faktiskt) sedan vecka 20. Så det får bli någon annan gång. Kanske vi hinner ta en bild eller två när jag slutat jobba ikväll.

Annars så känns det också att jag är gravid. Det blir tyngre och tyngre att jobba. Och bara det att gå. Det går inte alls att hålla samma tempo som förr!  ;) Förut var det H som sa "sakta ner nu", men nu är det jag som får säga det. haha! Jag har börjat svälla lite också, det hoppas jag inte blir så mycket mer men det blir det säkert. :)Det är dryga två månader kvar att jobba, och jag ska kämpa. Och jag räknar stenhårt med att få graviditetspenning, för något annat finns inte. Det kommer ju fan inte att gå, så då får jag ju överklaga. Men jag måste ju få, alla andra i mitt yrke har ju fått plus andra som inte ens har ett lika fysiskt påfrestande jobb... Så det ska nog gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback