Valborgsmässoafton 2012


Bild från dagens fotosession. Försökte ta lite "magbilder" men det blev väl sådär. En där magen syns kommer i ett annat inlägg som hör till rätt kategori. ;) Vecka 26 är det nu alltså.

Ännu en helg har passerat och oj vilket fint väder den bjudit på i alla fall! :) Nu är ju typ all snö borta på vår gård :) Bara lite kvar i diket och två små "pölar" på framsidan där snöhögarna har varit. :)

Jag har jobbat hela helgen men igår efter jobbet bjöd vi hit Jim & Sara på grillat och lite spel och snack! Det var riktigt trevligt. :) Idag har jag varit ledig och det har varit skönt! Sedan har vi (ja faktiskt vi, fast mest Henke) fixat skodan! Vi har bytt bränslefiltret och det var bökigt minsann. Så nu hoppas vi att det var det som var felet och ingenting annat. ;) Sedan har jag fixat lite ute också, rensat liiite i blombänkarna osv. Men det blir då ingen storplantering i år med tanke på dräneringen som ska göras i slutet av juli. Kommer ju ändå se förjävligt ut så!

Imorgon är det jobb igen. Sedan är det hemtjänstfest på havsbadet på onsdag. Inte dumt med gratis middag. ;) Och inte alla gånger vikarierna får komma. (Lasade vikarier får komma). Jag har anmält mig med djupviksgruppen, så jag måste ringa och kolla så jag får sällskapa med någon. :) Så jag inte hamnar själv! Var ju så länge sedan jag jobbade där nu, hoppas de känner igen mig. haha! :)

Är så less att jobba nu och det börjar gå så tungt också. Och less att jobba varannan helg. Menmen, det blir ju cash iaf! Räknade lite snabbt att jag jobbat 46 helg ob timmar i april månad, varav några är storhelg också. Hoppas det ger resultat på lönen också ;)

Det har alltså varit en bra helg trots allt jobbande :) valborgsmässoafton ikväll och vi är båda hemma utan några specifika planer. :P Ganska skönt det också och så ska vi båda upp tidigt imorgon. H ska ju köra i första maj MC tåget fyrkanten runt. Själv har jag delad tur så får väl hoppas på fint väder så blir det roligare på timmarna. :)

Nä, något vettigare hade jag nog inte att säga. Vi hojres!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ni har hunnit mycket fixat skodan blombänken pluss att jobba.

2012-05-01 @ 06:31:12
Postat av: emma

den heter Medisana (infraröd febertermometer FIN). Finns på elkedjan här i Älvsbyn iaf och kostar ca 800 kronor:)

Postat av: emma

Ja en sån måste man verkligen ha kände jag med=) Sen när mamma var så snäll och köpte den till mig klagar jag inte, är ju rätt mycket pengar för en termometer liksom;) Har redan tempat mig själv, hade exakt samma temperatur som jag ligger på normalt (36.7) så den verkar ju fungera klockers=) Jo finns säkert billigare på nätet, men dels betalde jag den ju inte själv och sen är det 3 års garanti så då kändes de skönt o köpa på byn så är det lätt att lämna in om det strular=)

Hm, jag vet inte.. gillar ju Luleå men tycker du det är smidigare med Piteå eller vill till ske-å så fungerar de oxå bra för mig=)

2012-05-02 @ 21:30:44
URL: http://ouzzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback